Skocz do zawartości

Poradnik dla ludzi grających w CS 1.6 (wersja 2013) po update


MamaRenia
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tak jak zapowiadałem wcześniej, dokładnie sprawdziłem wersje CS 1.6 po wielkim update czyli CS 1.6 w wersji 2013. Jest to poradnik skierowany dla ludzi grających właśnie na tej wersji, czyli z roku 2013 wiec prosze nie korzystac z komend itd. co tutaj napisałem na wersji z roku 2009. Komendy działają na wersji STEAM i NON-Steam CS-a 1.6 2013.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LISTA CVARÓW  |  CHANGELOGS  |  KILKA NOWYCH PORAD  |  ZGŁASZANIE BŁĘDÓW DO VALVE

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Proces aktualizacji:

  • Zaleca się usunięcie całego folderu Counter-Strike lub Half-Life, a następnie po zrestartowaniu Steama, należy aktualizować Counter-Strike (aplikacja ściągnie odpowiednie pliki i zainstaluje grę).
  • CS może uruchomić się na zintegrowanej karcie graficznej - fix znajduje się tutaj

Nowe/zmienione komendy:

Pełna lista cvarów dostępna jest po wpisaniu komendy: cvarlist w konsoli naszego CS'a, część komend oczywiście nie trzeba wprowadzać do CFG, ale warto spojrzeć jak zmieniło się to w stosunku do cs sprzed update.

 

Poniżej lista nowych/starych komend wartych uwagi :

  • gl_vsync 0 // wyłącza synchronizację w grze (przy 0 fps gry będzie równy temu ustawionemu w fps_max)
  • gl_ansio 0 // wyłącza Antyaliasing bezpośrednio w grze (wartość od 0-16, default 16).
  • fps_max 101 // zalecane ustawienie 99-101 fps (bez wartości dziesiętnych). Z czasem jak Valve dopracuje engine to, będzie można grać na 150fps, obecnie występują pewne bugi, które utrudniają grę na wyższym fps.
  • cl_min_ct // 2: GIGN ; 4: GSG-9 ; 7: SAS ; 9: SEAL ; 10: Spetsnaz (CZ)  // Jeśli cl_minmodels 1 to przy pomocy tego cvaru ustawimy model CT jaki chcemy widzieć podczas rozgrywki
  • cl_min_t // 1: Elite ; 5: Guerilla ; 6: Arctic ; 8: Phoenix ; 11: Militia (CZ) // Jeśli  cl_minmodels 1 to przy pomocy tego cvaru ustawimy model TERRO jaki chcemy widzieć podczas rozgrywki
  • m_rawinput 0 // 0 - wprowadza starą szybkość myszy znaną przed updatem (korzysta z API windowsa) ; 1 - mysza jest mniej zlagowana, wejściowa prędkość myszy różni się nieco od tej sprzed update, ponieważ nie brane są pod uwagę ustawienia Windowsa, jedynie dpi/cpi myszki
  • m_customaccel // default "0"
  • m_customaccel_exponent // default "1" 
  • m_customaccel_max  // default "0"
  • m_customaccel_scale  // default "0.04"
  • r_bmodelhighfrac  // default "5.0"
  • r_detailtextures  // default "0"
  • hud_fastswitch "0" // 0 - wyłączona szybka zmianę broni ; 1 - szybka zmiana broni przy uzyciu klawiszy jak i scrolla myszki ; 2 - tak jak to było na cs przed updatem.
  • speak_enabled // 0-1

Nowe Parametry startowe:

  • -nofbo // usuwa problem z zielonym ekranem, po zastosowaniu tej komendy można również grać na tzw. "czarnych paskach" (można wyłączyć widescreen oraz przywrócić stare renderowanie). 
  • -nomsaa // inaczej rzecz biorąc parametr ten wyłącza multi sample anti aliasing w grze

Dodatkowe informacje:

  • CS teraz domyślnie korzysta z Antialiasingu i Wykładzania Krawędzi, co może prowadzić do spadków FPS.
  • Silnik CS został oparty o OpenGL 2.0, zaleca się zaaktualizowanie sterowników do kart graficznych
  • Dodano HD models (katalog cstrike_hd) - są to po prostu modele CS:CZ, można usunąć ten katalog oraz odznaczyć HD models (if avalaible) w ustawieniach Video CS'a.
  • Dodano CS addons (katalog cstrike_addons)
  • Możliwość włączenia synchronizacji bezpośrednio z poziomu ustawień Video
  • Usunięto 16 bit
  • Parametr startowy -freq nie jest już wspierany (gramy na takich odświeżaniu jaką monitor ma aktualnie rozdzielczość na pulpicie), - można wymusić to przy użyciu reforce.exe 
  • Wprowadzono zmianę w dostępie do folderu cstrike znajduje się on teraz w /Steam/steamapps/common/Half-Life/cstrike/
  • Usunięto GCF'y (Nie można już przywrócić cs'a na szybko)
  • Wsparcie dla D3D zostało usunięte.
  • Steam jak i większość gier Valve działa już na Linuxie.
  • Wszelkie parametry -noforce nie są już wspierane.

 

Usunięte komendy:

  • cl_rate
  • fps_modem
  • s_a3d
  • s_automax_distance
  • s_automin_distance
  • s_bloat
  • s_distance
  • s_doppler
  • s_eax
  • s_leafnum
  • s_max_distance
  • s_min_distance
  • s_numpolys
  • s_polykeep
  • s_polysize
  • s_refdelay
  • s_refgain
  • s_rolloff
  • sv_voicecodec
  • sv_voicequality

Usunięte parametry:

  • -freq (nie ma już możliwości ustalenia odświeżania monitora w grze)
  • -noforce (wszelkie parametry zaczynające się od noforce zostały usunięte)

Akceleracja / Sens myszki:

  • Możemy wziąć udział w becie HL i wówczas mamy do dyspozycji komendę m_rawinput, która zmienia wejściową prędkość myszy (wartość 0 przywraca starą szybkość myszy).
  • Korzystamy z jednego z narzędzi opisanego tutaj, dzięki temu możemy pozbyć się uciążliwej akceleracji na Windows Vista, 7, 8 lub XP.
  • Jeśli mieliśmy akcelerację, można łatwo to przywrócić, dopiszmy do configa: m_customaccel 1 ; m_customaccel_max 0; m_customaccel_exponent 0 oraz m_customaccel_scale 0.12 (jeśli używaliśmy w windowsie 6/10 wtedy mnożymy to przez 2 i wyjdzie nam właściwa wartość ; w przypadku 4/10 będzie to odpowiednio 0.08. Oczywiście można próbować zmniejszać/zwiększać tą wartość, aby idealnie się dopasować, jednak nie jest to to samo co rawinput.) Więcej w temacie z nowymi poradami.

Netcode:

  • Cvar rate może przyjąć maksymalną wartość 100000, a jako że rozbudowany silnik HL opiera się na Source Multiplayer Networking, to można ustawić sobie odpowiedni rate pod siebie.

Wrażenia:

  • Przede wszystkim na plus, mimo że trzeba poświęcić ze 2 tygodnie na dostosowanie się do zmian.
  • Gra mniej rwie, jest płynniejsza i do tego banie siadają miodzio smilee.png
  • Jeśli strzelamy obok modelu to już nie ma interpowego zabijania.
  • Gracz będący na pulpicie dostaje głowę z miejsca.
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności