Skocz do zawartości

Counter-Strike: Global Offensive oficjalnie potwierdzone!


Rekomendowane odpowiedzi

Counter-Strike: Global Offensive oficjalnie potwierdzone!


Dość niespodziewanie w Internecie pojawiły się informacje wskazujące na to, że kolejna odsłona najpopularniejszej sieciowej strzelanki wszech czasów, Counter-Strike, znajduje się obecnie na zaawansowanym etapie produkcji.

Nowa odsłona będzie się nazywać Counter-Strike: Global Offensive, czyli w skrócie CS:GO. Gra ma ukazać się w pierwszym kwartale 2012 roku i skupiać się na walkach 5vs5. Produkcja napędzana ma być ulepszonym silnikiem Source. Pojawić się mają także zarówno indywidualne, jak i zespołowe rankingi oraz nowe bronie i granaty. Odświeżony ma zostać wygląd map Dust i Aztec, a amunicja ma być rzekomo darmowa. W Global Offensive znajdziemy nowe mapy, bronie, tryby rozgrywki i postacie. Przygotowany ma zostać także odświeżony system matchmakingu czy dostęp do rozbudowanych statystyk. Nie zabraknie miejscówek dobrze znanych fanom tej 12-letniej produkcji - twórcy pracują nad odświeżeniem klasycznych map i innych elementów, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. Ale może od początku... Valve zaprosiło do swojej siedziby kilka/kilkanaście osób związanych z branżą by przetestowały wczesną wersję ich nowego tytułu, jak się później okazało, chodzi o nowego CS-a.

Na podstawie zarówno relacji osób które testowały grę jak i oficjalnych wypowiedzi członków ekipy Valve udało się sporządzić krótką listę rzeczy, których możemy spodziewać się po Counter-Strike: Global Offensive. Oto i one:

Cytat

+ Planowana data wydania: pierwszy kwartał 2012
+ Rozgrywka nastawiona na rywalizację 5na5
+ W ciagu kilku/kilkunastu następnych godzin otrzymamy oficjalne informacje ze strony Valve
+ Silnikiem gry będzie specjalnie zmodyfikowany silnik Source, który połączy zarówno entuzjastów CS 1.6 jak i Source
+ Gra będzie posiadała system rankingów zarówno tych indywidualnych jak i drużynowych
+ Zobaczymy nowe rodzaje broni
+ Amunicja będzie darmowa
+ Nowe rodzaje granatów:
++ Granat spowalniający przeciwników w zasięgu których trafi
++ Granat zmylający/naśladujący odgłosy innych broni by zmylić przeciwnika na temat naszej pozycji
+ Kule nie będa przebijać wszystkich ścian (tak jak np. na de_nuke w 1.6), jednak niektóre elementy będą wystarczająco cienkie by kule mogły je przebić
+ W grze na pewno znajdą się tryby DE_ i CS_
+ W puli map na pewno zobaczymy de_dust2, de_dust, de_aztec, de_inferno i de_train
+ de_dust i de_aztec zostaną poddane dużym zmianom by nie faworyzowały jednej ze stron
+ Serwery dedykowane (tak jak jest obecnie)
+ System automatycznego dobierania przeciwników

A tutaj macie kilka przetłumaczonych wypowiedzi na temat gry od osób które uczestniczyły w jej testach.

Cytat

"Serio to jest mieszanka, sztrzelanie przez ściany bardzo podobne do tego z 1.6 z tym że na silniku Source, co sprawia że czuje sę bardziej jakby sie grało w Source (ale nie zupełnie). Fleshe też są bardziej podobne do tych z 1.6 (odwrócenie się do nich plecami sprawi, że zostaniesz mniej oślepiony), choć również ogłuszają na moment jak te z Source. Granaty dymne wyglądają zupełnie tak samo jak w obecnym Source."

"Są granaty typu molotov, które podpalają obszar i trochę spowalniają przeciwników. To zabrzmi dziwnie, ale moim zdaniem to się świetnie sprawdzało, nawet jeśli obszar/ilość obrażeń wymagają odrobiny poprawek."

"Innym nowym granatem jest granat wabiący, który tworzy odgłosy strzelania sprawiające, że przeciwnik jest zmylony na temat naszej pozycji. Nie jestem pewien jak użyteczne może to być, ale sam pomysł jest świetny."

"W chwili obecnej z tego co zauważyłem zarówno nuke jak i inferno zostały troche źle zrobione, ale to prawdopodobnie zostanie niedługo poprawione (jeśli nie, będzie kiepsko i to zdecydowanie będzie trzymać ludzi z dala od tych map). Natomiast zmiany wprowadzone na de_dust sprawiły, że teraz mapa nadaje się do gry."

Odnośnik do komentarza

Mysle, ze w tej grze tez pojawi sie VAC ale 3. Do premiery jeszcze troche, wiec maja czas na takie sprawy. ;-]

 

na kwejka z nim ;p

 

;p

 

Co do Newsa, wszyscy są pod jarani więc może coś z tego wyjdzie naprawdę porządnego.. ! Czekamy, czekamy !

` Amicum proba, probatum ama..

` Spokojny chłopak który kocha żyć w pośpiechu..

 

Keep It Real !!!

Everything else is pure fiction and forgery..

Odnośnik do komentarza

Trzy dni temu poinformowaliśmy Was o najnowszej wersji gry Counter-Strike prosto ze stajni Valve. Wówczas nie wiedzieliśmy wiele na jej temat, co najwyżej mogliśmy się domyślać lub dowiedzieć się z jakichś plotek. Na dzień dzisiejszy wiemy nieco więcej, a to za sprawą wizyty jaką odbyła w siedzibie Valve garść graczy Counter-Strike: Source oraz osoby ściśle związane z grą (np. Joe Miller - komentator ESL TV). Okazuje się również, że Valve wcale nie "olało" społeczeństwa CS 1.6 i zaprosiło kilku z najlepszych zawodników tej platformy (np. cArn), lecz nie mogli oni wziąć udziału w testach (a szkoda).

 

Wiemy już, że sama gra działa na silniku gry Portal 2, czyli najnowszej wersji silnika Source. Sam moment rozpoczęcia testów odwlekany był przez dłuższy czas z powodu ciągłych poprawek jakie nanosli pracownicy Valve, ale po dłuższej chwili testerzy w końcu zasiedli przy swoich stanowiskach i udostępniono im wczesną wersję BETA gry. Będzie wyraźny podział na grę profesjonalną jak i czysto dla zabawy (casual). Będzie system rankingów, zarówno tych inwidualnych jak i drużynowych. Na podstawie tychże rankingów możliwe będzie automatyczne dobranie przeciwników na podobnym poziomie do waszej drużynie. Podobne rozwiązanie jest m.in. w Starcraft 2.

 

Testy Counter-Strike: Global Offensive zaczęły się od mapy de_dust. Pierwsze wrażenie testerów - mapa w końcu wydaje się być zbalansowana. Zupełnie przesunięto miejsce startowe terrorystów. de_nuke straciło znaczną część placu/podwórka/dworu (lub jak kto jeszcze woli). Na dolnym bomsidzie nie ma już drzwi, a pozostało tylko rozbijane okno. Dla mnie oznacza to jedną rzecz - łatwą obronę zarówno po stronie anty-terrorystów jak i obronę podłożonej bomby po stronie terrorystów. Na de_inferno nie ma już tunelu/kładki pomiędzy środkiem a drugim środkiem. de_train nie był jeszcze gotowy, ale z tego co słyszeli miał mieć jednego BS-a (łot de ...?).

 

Ekwipunek... Hmm... W momencie testów system pieniężny był podobno dość zepsuty, po przegraniu rundy pistoletowej ciężko było kupić coś sensownego przez kilka następne kilka rund. Kamizelka i hełm były darmowe, to znaczy były od razu zakładane na gracza od początku rundy. Kombinerki do szybszego rozbrajania bomby również były darmowe i co najdziwniejsze były losowo przydzialane do jednego z anty-terrorystów, a inny mógł go podnieść dopiero po śmierci poprzedniego "posiadacza". Głównym pomysłem jest zbalansowanie wszystkich dostępnych w grze broni (znajdzie się kilka nowych pozycji), tak by każda z nich była użyteczna w profesjonalnej grze. Żadna z dostępnych broni nie posiada tłumika (ani M4A1 ani USP). W wersji gry którą przyszło im testować Scout miał bardzo duże zadawane obrażenia, więc siał niezły postrach.

 

Słyszeliście pewnie, że gra oferować będzie dwa nowe rodzaje granatów - molotov (podpalający), który podpala dość duży zasięg (osoby testujące twierdziły, że można było nim skutecznie zablokować przejście na bananie na de_inferno). Co dziwne, wejście w płomień z tego granata powoduje natychmiastowe obrażenia, ale tylko gdy jesteśmy w zasięgu tego ognia. Gdy tylko wyjdziemy - zero obrażen. Dosyć dziwne. Drugi nowy granat to granat wabiący/zmylający, który emituje dźwieki strzelania z broni. Dzięki niemu można zmylić przeciwnika co do naszej pozycji na mapie.

 

Sama grafika jest podobno bardzo przyjemna dla oczu i co ważne oglądających (w sensie HLTV czy Source TV). Sami testerzy zaproponowali by dodać możliwość podlądania pasków życia poszczególnych członków drużyny po wejściu na HLTV, co znacznie uatrakcyjniłoby grę dla oglądających. Zauważyli oni również, że animacja poruszania się postaci jest bardzo podobna do tej z CS: Source, z tym że została poddana niewielkim modyfikacjom mającym upodobnić ją do rzeczywistości (po skoku postać lekko przykuca itp.). Nie możliwy będzie także popularny bunny-hop Testujący zgodnie uznali, że Counter-Strike: Global Offensive nie będzie zastępstem ani za CS 1.6. Nie będzie również zastępstwem za CS: Source. Będzie to całkiem nowa gra i według nich ma potencjał (co ważne, nie jest to opinia samych graczy CS: Source).

 

Póki co nie ma co gdybać na temat tego czy gra się przyjmie czy nie, czy wyprze CS 1.6 czy nie, ponieważ narazie widziała ją tylko garstka osób, a wersja im udostępniona była jeszcze niedopracowana i pełna błędów. Ewidentnych poprawek wymagają także udostępnione mapy.

 

Na wypowiedź "Upewnijcie się tylko, że w proces tworzenia gry wciągniecie także graczy 1.6. Ta społeczność nie powinna być zignorowana." skierowaną do Valve, odpowiadają oni tak:

"Nie martwcie się - nie ignorujemy ich. Spotykamy się z większą ilością osób i planujemy następne spotkania w naszej siedzibie, szczególnie z profesjonalnymi graczami CS 1.6."

I taka dosyć ciekawa zapowiedź na koniec. :)

"Screenshoty pokażemy w przyszłym tygodniu."

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności