Skocz do zawartości

Hammer World Editor (Tworzenie map CS:GO) - #1 Wprowadzenie


Lafet
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

cs-go-karta-graficzna.png

 

Counter-Strike : Global Offensive SDK

 

czyli

 

Hammer World Editor cz. I – Wprowadzenie :

 

 

1. Pobieranie i uruchamianie :
 
                                                                                                  W głównym okienku Steam'a wchodzimy w 
Bibliotekę a następnie w Narzędzia.


Z listy, która się pojawi szukamy narzędzia przedstawionego na obrazku poniżej - pobieramy i włączamy. 
 

Spoiler

cLtao38.jpg

 


Otworzy się takie okienko z którego wybieramy i włączamy Hammer World Editor.


 

Spoiler

qk4SEKM.png



 
 

2. Pomocne opcje :
 
                                                    Po otworzeniu programu, jeszcze zanim przejdziemy do omawiania funkcji chciałbym pokazać kilka opcji które mogą się przydać przy tworzeniu map.


Zatem wchodzimy w Tools -> Options, a następnie w zakładkę 3D views.
 

 

Spoiler

8qJHOGY.png


 
Back clipping plane oraz Model render distance  - to obszar pokazywania obiektów oraz odległość wyświetlania modeli  w podglądzie 3D, zatem jeśli robimy duże, otwarte przestrzenie i chcemy wszystko widzieć w naszym podglądzie - dajemy suwak na sam koniec.
 
 
Kolejna dosyć ważna opcja znajduje się w zakładce 
General.
 

 

Spoiler

GqGoGMm.png


 
Undo levels - to ilość możliwych cofnięć wykonanych czynności (np. źle obróciliśmy obiekt i chcemy aby wrócił na swoje miejsce sprzed 10 kroków - zatem jeśli mamy wartość Undo levels mniejszą niż 10 nie wykonamy tego).  
 
W następnej zakładce 
2D views znajdziemy kilka fajnych opcji ułatwiających manipulowanie tworzonymi bryłami.
 

 

Spoiler

MbNpH8N.png


 
                              Default to 15 degree rotations oraz Arrow keys nudge selected object/vertex pomogą nam w obracaniu obiektów o konkretne kąty oraz przesuwaniu ich strzałkami na klawiaturze.
 
                     Jest jeszcze sporo opcji którymi można się pobawić ale to zostawiam dla was bo w większości zależą czysto od preferencji (np. co ile jednostek chcemy mieć "pogrubioną" siatkę w podglądzie 2D itp.).
 
 

3. Narzędzia w głównym oknie programu :
 
                                                                                                               Klikamy 
File -> New - pojawi się mniej więcej coś podobnego :
 

 

Spoiler

JWbeJPU.png


 
Te 4 okienka to miejsca naszej pracy :
 
1 - Podgląd 3D.
2 - Widok z góry.
3 - Widok z przodu.
4 - Widok z boku.
 
Oczywiście położenie tych okienek możemy zmieniać klikając 
LPM / PPM na lewy górny róg każdego z nich (tam gdzie na screenie powyżej są FPS'y lub camera) i wybierając co ma się pokazać. Dodatkowo podgląd 3D ma kilka opcji wyświetlania obiektów, oto 3 z nich :
 

3D Wireframe :


 

Spoiler

tP804wX.png


 
3D Flat :

 

 

Spoiler

IprviEu.png


 
3D Textured :


 

Spoiler

mWc2g8K.png

 

 Górny pasek narzędzi : 

 

 

Spoiler

x3hECbZ.png


 
1 - Wł/Wył siatkę widoków 2D.
2 - Wł/Wył siatkę podglądu 3D.
3,4 - Zmniejsz/zwiększ siatkę - pomaga w położeniu obiektów w widokach 2D.
5 - Wytłocz - wycinanie otworu w obiekcie za pomocą innego obiektu.
6 - Grupowanie zaznaczonych obiektów.
7 - Odłączenie zgrupowanych obiektów.

 

Lewy pasek narzędzi :

 

 

Spoiler

4qKuM6j.png


 
1 - Zaznacz.
2 - Tworzenie bytu - tworzenie obiektów typu: spawn terrorystów, oświetlenie itp. 
3 - Tworzenie bryły - główne narzędzie do tworzenia brył typu: ściany, podłoga, niebo, skrzynie itp.
4 - Wybieranie tekstury - narzędzie do nakładania tekstur na bryły oraz zniekształcania terenu.
5 - Nakładanie tekstury - nakłada wybraną teksturę na każdy bok zaznaczonego obiektu.
6 - Przycinanie - narzędzie do przycinania oraz dzielenia brył na części.
7 - "Zmiana wierzchołków" - narzędzie do manualnej zmiany wierzchołków obiektów.

 

Prawy pasek narzędzi :

 

 

Spoiler

wp96odN.png


 
Current texture - aktualnie wybrana tekstura która będzie automatycznie nakładana na każdą stworzoną bryłę.
VisGroups - tutaj wyświetlają się różne grupy obiektów których widoczność w oknie 3D możemy przełączać zaznaczając lub odznaczając kwadracik (np. wszystkie bryły o nałożonej teksturze "Nodraw", wszystkie byty itp.).


Move selected:
toWorld - zmienia zaznaczony obiekt w zwykłą bryłę bez żadnych funkcji.
toEntity - zmienia zaznaczony obiekt w byt (np. drzwi, szyba, przycisk).
Categories, Objects - przy wybranym narzędziu tworzenia bryły wybieramy tutaj kategorie i konkretne, gotowe obiekty które chcemy stworzyć np. ostrosłup.
 

4. Przydatne skróty klawiszowe :
 
Ctrl+A - wyśrodkowanie wszystkich 4 okien podglądu.
Ctrl+E - wyśrodkowanie wszystkich okien 2D na zaznaczonym obiekcie.
Shift+Z - maksymalizuje aktywne okno podglądu tak, że zamiast 4 jest tylko jedno na całym obszarze.
Alt+A - zmniejszenie siatki.
Alt+S - zwiększenie siatki.
Przytrzymując Shift i przeciągając obiekt w oknie 2D kopiujemy go.
Przytrzymując Spacje+LPM i ruszając myszką w obszarze okna 2D/3D zmieniamy kąt/miejsce podglądu.
Wciśnięcie Z mając kursor w oknie 3D pozwoli zmieniać kąt podglądu myszką a klawisze W,A,S,D
 pozwolą na poruszanie się (coś jak noclip).

 

Jak pewnie zauważyłeś/aś pominąłem kilka narzędzi przy opisywaniu gdyż albo nie są na początku potrzebne albo wspomnę o nich w dalszych poradnikach.

 

Lafet.

©Copyright by CSHacked Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Poradnik stworzony specjalnie dla użytkowników CSHacked.pl.
Zakazuje się kopiowania i powielania jakiejkolwiek części powyższego tekstu pod groźbą kary z art. 25 prawa autorskiego.
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83).


 


Edytowane przez Lafet
Odnośnik do komentarza

Sama obsługa tego wszystkiego nie jest taka prosta.

 

Dużo ważnych informacji płynie przez ten program do przekazania, a co za tym idzie będzie wiele części tego mojego poradnika. Każda taka praca zajmuje wiele czasu, ponieważ 'ubranie' tego w słowa, które wszyscy zrozumieją też nie należy do najłatwiejszych. Oczywiście grafika, no bo człowiek jak to człowiek lubi popatrzeć na obrazki, przez co więcej informacji zaczyna docierać do naszego mózgu.

Skomponowanie tego, aby dodatkowo wyróżnić ważniejsze informacje też nie jest proste, ponieważ samo w sobie wszystko jest ważne.

 

Nad wideo oczywiście pomyślę, ale filmik ponad godzinny stworzony w jednej części może nie być tak fajnie stworzony jak moje poradniki w paru częściach.

 

Oczywiście sam twój wpis także doceniam i dziękuję za to, że w ogóle komuś chciało się to czytać, to jest tylko dodatkową motywacją, aby starać się i tworzyć tego więcej !

 

Pozdrawiam,

Lafet.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Lafet napisał:

Sama obsługa tego wszystkiego nie jest taka prosta.

 

Dużo ważnych informacji płynie przez ten program do przekazania, a co za tym idzie będzie wiele części tego mojego poradnika. Każda taka praca zajmuje wiele czasu, ponieważ 'ubranie' tego w słowa, które wszyscy zrozumieją też nie należy do najłatwiejszych. Oczywiście grafika, no bo człowiek jak to człowiek lubi popatrzeć na obrazki, przez co więcej informacji zaczyna docierać do naszego mózgu.

Skomponowanie tego, aby dodatkowo wyróżnić ważniejsze informacje też nie jest proste, ponieważ samo w sobie wszystko jest ważne.

 

Nad wideo oczywiście pomyślę, ale filmik ponad godzinny stworzony w jednej części może nie być tak fajnie stworzony jak moje poradniki w paru częściach.

 

Oczywiście sam twój wpis także doceniam i dziękuję za to, że w ogóle komuś chciało się to czytać, to jest tylko dodatkową motywacją, aby starać się i tworzyć tego więcej !

 

Pozdrawiam,

Lafet.

Rozumiem to, sam używałem tego programu ponad 250h, chyba, ze coś ważnego wprowadzili przez ten rok.

kebabxl jest super

 

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, killy napisał:

Rozumiem to, sam używałem tego programu ponad 250h, chyba, ze coś ważnego wprowadzili przez ten rok.

Troszeczkę zmian wprowadzili, ale to dobrze, bo przecież coś musi się dziać (oczywiście wszystkie 'in plus').

21 minut temu, Smalecxd napisał:

To jest twoj poradnik? bo widzę że istnieje owy poradnik na innym forum?

Wiem dobrze gdzie widzisz. Stu procentowy pod względem autorskim z tamtym Forum stare dzieje związane, jak dobrze zapewne widzisz. Tam niestety nie cieszył się zbyt wielką popularnością.

46 minut temu, Barteks122 napisał:

Daje plusik :) dobra robota. Mi się takie coś podoba 

 Dziękuję bardzo ! Takie słowa lubię najbardziej.

 

 

Zachęcam do dalszego komentowania oraz dyskutowania !

Pozdrawiam,

Lafet.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności