Skocz do zawartości

Najlepsza metoda na ustawienie komend dotyczących INTERNETU (no CHOKE = less PING)


MamaRenia
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Wiele osób z forum CSHacked.pl prosiło mnie o podanie najlepszego sposobu na ustawienie komend dotyczących internetu, aby mieć jak najmniejsze opóźnienie (PING), a także nie tracić żadnych pakietów (CHOKE).

 

http://www.youtube.com/watch?v=t9KLrlKoqpE

 

Otóż podam Wam najlepszą metodę jaką znam, sam jej używam i jestem zadowolony, jest to metoda ręczna, będziemy musieli sami liczyć wartości poszczególnych komend.
Zaletą tej metody jest to, że podamy do 99% poprawne wartości komend odpowiadającym prędkości naszego internetu, a nie - jak te popularne generatory np. HLToolZ które robią - za przeproszeniem - gó**o z naszych ustawień, zamiast pomóc.

A więc zaczynajmy! :)

1. Jak znamy rzeczywiste wartości UPLOADu i DOWNLOADu w kilobitach naszego internetu to fajnie, jeśli nie - wejdźmy na http://www.speedtest.net/pl/ i zróbmy test rzeczywistej prędkości naszego internetu.
UWAGA! Przy wykonywaniu testu proszę wyłączyć wszystko co korzysta z przesyłu danych, czyli komunikatory, programy do ściągania plików, Skype itd.

2. Po wykonanym teście wyświetli nam się np. taki oto wynik:

3059422849.png
 

 

Pamiętajmy, że:
1 Megabit = 1000 Kilobitów
1 Megabajt = 1024 Kilobajty


A więc DOWNLOAD dla tego internetu będzie wynosił 10060 kb, natomiast UPLOAD będzie wynosił 770 kb.

3. Teraz trochę info o komendach. Proszę pamiętać że:
- komendy takie jak cl_rate, cl_cmdrate działają w stronę:
Gracz ---- PAKIETY ----> Server

- komendy takie jak rate, cl_updaterate działają w stronę:
Gracz <---- PAKIETY ---- Server

Więc najpierw obliczymy odpowiednią wartość pakietów, które wysyłamy do serwera - czyli UPLOAD:
Aby ustawić komendę cl_rate, musimy najpierw zmienić naszą wartość na bity, także dopisujemy trzy zera i Voila!

770 kb = 770 000 b

Następnie mnożymy to przez liczbę 0.9

770 000 x 0.9 = 693 000

Na koniec dzielimy przez 8. Wynik to wartość cl_rate:

693 000 : 8 = 86 625

Wartość maksymalna tej komendy to 20 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.

Aby obliczyć teraz cl_cmdrate musimy podzielić wartość komendy cl_rate przez 25, więc:


86 625 : 25 = 3465

5. Teraz obliczmy pakiety które odbieramy z serwera, czyli DOWNLOAD:
Robimy analogicznie (tak samo) jak z cl_rate czyli:

(10060 000 x 0.9) : 8 = 1131750

Wartość komendy rate wyszła 11311750

Jednak wartość maksymalna tej komendy to 30 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć. (Dla CS-a 1.6 z wersji 2013 maksymalna wartość rate to 100 000!)

No i zostało jeszcze cl_updaterate, aby to obliczyć bierzemy wartość rate i dzielimy przez 175:

1131750 : 175 = 6467.14(...) ~ 6467

Pozostało już tylko cl_cmdbackup. Prawie wszędzie cl_cmdbackup jest standardowo 2 i powinno być parametrem wystarczającym, ale ja rekomenduje 5-7 szczególnie jak macie lossy i lagi.

Najlepiej jest ustawić wartość cl_cmdbackup jako cl_cmdrate i następnie podzielić przez fps serwera jednak musicie dokładnie wiedzieć ile wynosi fps serwera!!!  Jeśli ustawisz zbyt wielką liczbę prawdopodobnie możesz zapchać sobie niepotrzebnie łącze rzeczami czasem już nieaktualnymi.

Jednak serwer FFA CSOstroleka ma bodajże 1000FPS, więc wartość komendy cl_cmdbackup dla tego serwera powinna wynosić:

3465 : 1000 = 3,465 ~ 4

Jak obliczyć ex_interp? To proste. Należy podzielić 1 przez wartość komendy cl_updaterate i dodać do wyniku 0.01, czyli w tym przypadku:


(1 : 6467) + 0.01 = 0,0101546312045771 ~ 0.01

Ex_interp wyszedł 0.01.

6. Nie martwcie się jeśli wyjdą Wam większe wartości niż dostępne maksymalne w CS 1.6. Dlaczego? Otóż jeśli przekroczymy maksymalne wartości silnik HL.exe sam ustawi maksymalne dostępne więc nie mamy się czym martwić :)

Na wszelki wypadek zastosujcie jeszcze poniższą metodę, aby mieć pewność, że żaden ruski serwer nie zmieni Wam ustawień ;)
Czyli zbindujemy klawisze poruszania się WSAD i klawisz strzału LPM (domyślnie lewy przycisk myszki) z komendami które otrzymaliśmy wyżej.
Czyli w tym przypadku będzie wyglądać to tak:

bind "w" "+forward; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "s" "+back; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "a" "+moveleft; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "d" "+moveright; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "MOUSE1" "+attack; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"

Gdy mamy przygotowane już wyżej wymienione bindy, kopiujemy je wszystkie do pliku userconfig.cfg.

To by było na tyle, mam nadzieję że ten poradnik Wam pomoże i nie będziecie już mieli żadnych lossów czy chokeów.

Pozdrawiam!
Zajec :)


Edytowane przez ZAJEC
Odnośnik do komentarza

Dobry poradnik.

 

A te komendy na końcu można wkleić do userconfig.cfg czy innego pliku cfg, a do bindu mouse1 dodać po prostu exec userconfig.cfg. :P

Jak to się mówi: im prościej, tym lepiej. :D


Edytowane przez Czarny

Pomogłem i chcesz podziękować? Zostaw up.png przy poście

CSHEx4.png

 

Szukasz taniego i bardzo dobrego cheata na legit? Wypróbuj CSH External VIP Project.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności