Skocz do zawartości

Objaśnienie setów HL1


Gość
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

( W miare możliwości proszę o przypięcie )

Witam. Zauważyłem, że niektórzy użytkownicy nie do końca rozumieją jak działają poszczególne komendy w configu HL1. Proszą o stworzenie setów specjalnie dla nich. Dzisiaj pragnąłbym wyjaśnić " z czym to się je " i rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tworzenia dobrego configu - setów do HL1. Zacznijmy

Tak wygląda przykładowy set na broń w configu ( w tym wypadku USP ) :


weapon.usp.active = 1,1,1
weapon.usp.autowall = 1
weapon.usp.detection = 0.2,0.2,0.2
weapon.usp.bullet.control = 2,3,4
weapon.usp.humanize.trigger = 1
weapon.usp.smooth = 1,1,1
weapon.usp.fov.x = 52,52,52
weapon.usp.fov.y = 52,52,52
weapon.usp.hitbox.duck = 11,11,11
weapon.usp.hitbox.stand = 11,11,11
weapon.usp.hitbox.duck.height.correction = 3
weapon.usp.hitbox.stand.height.correction = 3
weapon.usp.norecoil.mode = 1
weapon.usp.norecoil.inaimbot = 1
weapon.usp.norecoil.value = 7.8,7.8,7.8

Teraz omówię jego poszczególne funkcje:

1)

weapon.usp.active = 1,1,1

To ustawienie mówi programowi, czy aim, czyli namierzanie na wyznaczone hitboxy ma być aktywny, czy też nie. Możemy ustawić wartość tej komendy na zero:

weapon.usp.active = 0,0,0

Wówczas aim zostanie wyłączony.

2)

weapon.usp.autowall = 1

To ustawienie mówi, czy aim ma być aktywny podczas strzelania przez ścianę. Ustawienie go na wartość zero :

weapon.usp.autowall = 0

... wyłącza tę funkcję.

3)

weapon.usp.detection = 0.2,0.2,0.2

Dzięki temu ustawieniu, możemy dokładnie określić przez jaką ilość czasu, aim ma nacelowywać na dany hitbox. W tym wypadku jest to 0.2 sekundy.

4)

weapon.usp.bullet.control = 2,3,4

Ta funkcja jest odpowiedzialna za kontrole lotu kuli. Mowi ona jaką ilość wystrzelonych kul ma być " poddana " nacelowaniu dokładnie na hitbox.

5)

weapon.usp.humanize.trigger = 1

Komenda ta, aktywuje automatyczne strzelanie podczas nacelowania myszką na ustawiony w configu hitbox.
Funkcja ta - przynajmniej u mnie - nie działa.

6)

weapon.usp.smooth = 1,1,1

To ustawienie odpowiada za szybkość z jaką aim ma nacelować na hitbox. Ustawienie jego wartości a zero :

weapon.usp.smooth = 0,0,0

... stworzy nam bardziej celny - tzw. RAGE CONFIG, czyli taki, w którym myszka będzie szejkowała ( latała wokoło hitboxa, zamiast celowała prosto na niego )

7)

weapon.usp.fov.x = 52,52,52
weapon.usp.fov.y = 52,52,52

Te 2 funkcje odpowiadają za poprawną " czułość " aima. Im większa wartość FOV, tym większa czułość aima.

FOV X - odpowiada za czułość w osi "x" ( tej "leżącej" )
FOV Y - odpowiada za czułość w osi "y" ( tej "stojącej" )

8)

weapon.usp.hitbox.duck = 11,11,11
weapon.usp.hitbox.stand = 11,11,11

Te 2 wartości mówią aimowi w jaki HITBOX - część ciała - Ma uderzyć aim podczas:
- Kucania ( duck )
- Stania ( stand )

Lista hitboxów ;

- 11 - glowa
- 10 -szyja
- 9 - klata
- 8 - wysokosc przedramienia
- 7 - wysokosc lokci
- 6 - wysokosc nadgarstkow
- 5 - jajca :P
- 4 - uda
- 3 - kolana
- 2 - piszczele
- 1 - stopy

9)

weapon.usp.hitbox.duck.height.correction = 3
weapon.usp.hitbox.stand.height.correction = 3


Według mnie najbardziej problematyczna, lecz także - jedyna inteligentna funkcja HL1. Mówi ona jak dużą, aim, ma wprowadzić korektę podczas strzelania.

10)

weapon.usp.norecoil.mode = 1
weapon.usp.norecoil.inaimbot = 1
weapon.usp.norecoil.value = 7.8,7.8,7.8


Kolejno:

- Wł/Wył opcji na no-recoil,
- Wł/Wył opcji na no-recoil podczas aimowania,
- Wartość tego no-recoil'u ( im większa, tym mniejszy recoil )

Wielu graczy uważa, że czułość myszki ma wpływ na reakcje CZITA. W rzeczywistości ma to wpływ tylko na NASZ sposób gry ( szybciej ruszamy myszką - szybciej ją przemieszczamy, tym samym mając nad nią mniejszą kontrolę co powoduje szejki ). Sposobem na to jest obniżenie czułości myszki w cs o 0.2.
Prawdą jest natomiast, że rozdzielczość ma wpływ na działanie HL1. Większa rozdzielczość skutkuje zmniejszeniem ilością FPS kosztem lepszej grafiki i tym samym - pogorszeniem celności aima.

Zapewne zastanowiacie się dlaczego w wiekszości funkcji widnieją 3 liczby zamiast 1 ? Jest to związane z budową czita. Wiekszość funkcji można włączyć lub wyłączyć na :

- Pestki ( 1 cyfra )
- Serie ( 2 cyfra )
- Fullauto ( 3 cyfra )



TA FUNKCJA JEST NIEPOTWIERDZONA ! Jutro nad nią popracuje


Myślę, że poradnik spodobał się wam. Dzięki niemu będziecie mogli stworzyć swój własny, niepowtarzalny i unikatowy config do HL1.



Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza

- Serie ( 2 cyfra )

- Fullauto ( 3 cyfra )

 

 

 

TA FUNKCJA JEST NIEPOTWIERDZONA ! Jutro nad nią popracuje

- Pestki ( 1 cyfra )

Zapewne zastanowiacie się dlaczego w wiekszości funkcji widnieją 3 liczby zamiast 1 ? Jest to związane z budową czita. Wiekszość funkcji można włączyć lub wyłączyć na :

 

 

To nie jest pestka/seria/full tylko dystans.

NP.:

weapon.scout.hitbox.duck = 5,7,11

 

wtedy hitbox przy bliskim dystansie jest na jajca, sredni na klate, daleki na heda. Te liczby odpowiadaja jakie wartosci ajma maja byc na danym dystansie. Zeby sprawdzic kiedy dystans sei zmeinia, polecam przetestowac, w visual wlaczyc dot, oraz hitbox ustawic np. tak jak powyzej, wtedy jak bedziemy sie zblizac to dot bedzie nam wskazywal miejsce aimu, czy to jajca, czy klata , czy hed. Tak na oko, bliski dystans to do 5-7m, potem sredni, daleki nie wiem xd

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności