Skocz do zawartości

Okami (2008)


OlciaxP
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS:GO lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Okami (2008)
Dołączona grafika
Okami to jedna z najbardziej oryginalnych gier ostatnich lat. Można powiedzieć, że jest to niekonwencjonalne połączenie platformówki i RPG-a, chociaż na pewno nie oddaje to w pełni typu rozgrywki, jaką zaserwowali nam autorzy. Wersja na Wii jest portem pierwowzoru, który został wyprodukowany przez Clover Studio i ukazał się w 2006 roku na PlayStation 2. Firma ta na początku 2007 roku przestała jednak istnieć, więc za konwersję przeznaczoną na konsolę Nintendo odpowiada już inne studio – Ready at Dawn, które dało się wcześniej poznać między innymi z Daxtera (PSP) oraz God of War: Chains of Olympus (PSP).

W Okami wcielamy się w Amaterasu, boginię słońca, która w grze występuje pod postacią wilka. Produkcja nawiązuje do wielu mitów, legend, opowieści japońskich i pokazuje jak Kraj Kwitnącej Wiśni został uratowany przez wspomnianą bohaterkę. W grze do wypełnienia czeka wiele różnorodnych zadań, zlecanych najczęściej przez napotykane postacie. Przez wielu recenzentów Okami porównywana jest do serii The Legend of Zelda, gdyż w bardzo zgrabny sposób łączy ze sobą elementy gier akcji, platformówki oraz RPG-ów. Walczymy z napotkanymi przeciwnikami, rozprawiamy się z wielkimi bossami, a także rozwiązujemy liczne łamigłówki, w których trzeba wysilić nieco szare komórki.

O unikalności Okami świadczy między innymi jej graficzny styl. Twórcy wyraźnie wzorowali się na japońskiej sztuce malarskiej sumie-e, której nie można pomylić z niczym innym. Gra wygląda przez to kreskówkowo, ale posiada również specyficzny klimat. Unikalnym elementem produkcji jest również z pewnością pędzel, którego możemy używać w wyznaczonych miejscach. Wykorzystywać możemy go zarówno do walk (generując dzięki temu efekty specjalne), ale przede wszystkim do ciekawych zagadek. Drogę blokuje nam przepaść? Zatrzymujemy grę i pędzlem domalowujemy sobie most, który potem materializuje się i umożliwia nam przejście na drugą stronę.

Wersja na Wii bazuje wprawdzie na oryginale z PlayStation 2, jednak przynosi ze sobą również nowy model sterowania, w którym wykorzystywane są innowacyjne kontrolery konsoli Nintendo. Operowanie pędzlem jest bardzo intuicyjne, bo przecież Wii-mote’em możemy poruszać niczym prawdziwym przyrządem do malowania. Sterowanie jest dzięki temu bardzo przyjemne i łatwe do przyswojenia.

No I don't believe men are born to be killers


I don't believe that the world can't be saved


How did you get there and when did it start


An innocent child with a thorn in his heart

 
(12 Stones - World So Cold)
 

 

Odnośnik do komentarza

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności