Skocz do zawartości

[Opis gry]Resonance(2012)


Krecik97
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Resonance(2012)

Dołączona grafika

Resonance to przygodówka typu „point & click”, za powstanie której odpowiedzialne jest niezależne studio xii games. Jest to jednocześnie pierwsza komercyjna produkcja tego dewelopera. Co ciekawe, projekt został sfinansowany przez jednego człowieka – Vencenta Twelve’a, który marzył o Resonance od lat i czuwał nad każdym etapem produkcji. Twelve otrzymał wsparcie firmy Wadjet Eye Games, znanej z serii Blackwell i Gemini Rue.
Akcja gry przenosi nas w niedaleką przyszłość do Aventine City. Ginie doktor Morales – powszechnie znany fizyk, który pozostawia po sobie nieopublikowane odkrycie. Osiągnięcia naukowca zainteresowały pewnych złych osobników, toteż czwórka bohaterów rusza na poszukiwaniu sejfu, w celu zniszczenia mrocznego odkrycia. Resonance przedstawia cztery grywalne postacie, miedzy którymi można się w dowolnej chwili przełączać. Jedną z nich jest Tolstoy Eddings, młody matematyk zafascynowany pracą doktora Moralesa. Dwie inne postacie to Anna oraz detektyw Bennet. Czwartą osobą jest Ray, wścibski dziennikarz.
Resonance jest dość typową przygodówką, w której staramy się rozwikłać intrygę poprzez przemierzanie lokacji, rozmawianie z postaciami oraz rozwiązywanie łamigłówek. Twórca gry starał się zbudować przemyślaną historię, aby uniknąć syndromu bezsensowych zagadek i przeklikiwania ekranu w poszukiwaniu przedmiotów. W sytuacjach kryzysowych gracz może wykorzystać fakt kontrolowania paru postaci – w rozmowach między sobą oferują one często pewne wskazówki i przypominają o swoich możliwościach.
W Resonance pojawił się oryginalny system prowadzenia rozmów. Bohater posiada trzy inwentarze. Pierwszy to typowy plecak na przedmioty. Drugi przechowuje fakty z pamięci krótkotrwałej, natomiast trzeci z pamięci długotrwałej. Działanie tego systemu jest bardzo proste. Gdy zauważamy coś interesującego, możemy dodać ten fakt do jednego z trzech miejsc w naszej pamięci krótkotrwałej. Później przytaczamy te fakty jako linie dialogowe w rozmowie. Ten system pozwolił zastąpić znaną z przygodówek zasadę „porozmawiaj z każdym NPCem, bo może któryś zdoła Ci pomóc”. Natomiast inwentarz pamięci długotrwałej działa jak typowy dziennik. Bez ograniczeń zapisywane są tam wszystkie ważne wydarzenia. Wywlekanie dawnych faktów podczas rozmowy pozwoli uzyskać informacje na dane tematy z innego punktu widzenia.
Podczas gry zdarzają się sytuacje wymagające pośpiechu. W wypadku porażki możliwa jest nawet śmierć jednego z głównych bohaterów. Dlatego też twórca zaimplementował system punktów. Gdy postać umiera, traci pięć punktów, kosztem których cofa się o kilka chwil w czasie. Umożliwia to podchodzenie do jednego fragmentu gry kilkakrotnie bez konieczności wczytywania zapisanych stanów gry. Punkty zdobywamy za rozwikłanie każdej łamigłówki.
Od strony graficznej Resonance nie oferuje wodotrysków. Dwuwymiarowe środowisko wyglądem przypomina gry z lat dziewięćdziesiątych. Podczas rozgrywki trafimy do laboratorium naukowca, metra czy zapuszczonej części miasta. Aby ułatwić nam życie interfejs został zaprojektowany w bardzo przemyślany sposób, dzięki czemu dostęp do każdego przedmiotu jest możliwy w bardzo krótkim czasie. Za oprawę muzyczną odpowiada Nikolas Sideris, który wcześniej współpracował już z Vincentem Twelvem przy jego poprzednich grach.
Odnośnik do komentarza

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności