Skocz do zawartości

vanimax

  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Dostępny

  • Donacje

    0.00 PLN 
  • Diamenty

    0 [ Podaruj ]

Posty opublikowane przez vanimax

  1. //add this to your vec3 class. or to your physiycs class if you have one. or rewrite it and just add it to your hack
    //you will need a dotproduct function
    float Vec3::AimFloat(Vec3 &delta, const float &FOV) const
    {
        return asinf(this->dot(delta)) / FOV;
    }

    Code:
    //some pointers
    Vec3 Origin    = GameRenderer->Singleton()->m_viewParams.firstPersonTransform.trans;
    Vec3 Left    = GameRenderer->Singleton()->m_viewParams.firstPersonTransform.left;
    Vec3 Up        = GameRenderer->Singleton()->m_viewParams.firstPersonTransform.up;


    Code:
    //the function itself
    BOOL Rotation() // Fragger aka dudeinberlin
    {
        float flYaw    ,flPitch,flRoll;
        //TargetArray is the final target vector, this will differ for your hack. i store my targetvecs in an array, hence i can call this rotation function without any params.
        Vec3 dt = TargetArray() - Origin;
        //don't forget to norm the delta for the coming calculations
        dt.normalize();
        
        if(MyPlayer->isInVehicle())
        {
            flYaw   = Left.AimFloat(dt,GameRenderer->Singleton()->m_viewParams.view.m_fovX / 2.0f);
            flPitch = Up.AimFloat(dt,GameRenderer->Singleton()->m_viewParams.view.m_fovX / 2.0f);    
            flRoll  = flYaw;
            //ya ya, how to now if your a jet or heli? search the ucforum
            //flVehicleSens is dynamic in my hack. best Results with a very low sens of 8.0 or lower
            if(bImaJet||bImAHeli)
                flInputAction[ConceptPitch] = -flPitch * flVehicleSens;
            else
                flInputAction[ConceptPitch] = flPitch * flVehicleSens;
            flInputAction[ConceptYaw]    = flYaw    * flVehicleSens;    
            flInputAction[ConceptRoll]  = flRoll* flVehicleSens;
            
            if(bFire)
                AutoFireLogic();
            return TRUE;
        }
        else
        {
            //tada you should know this.
        }
        return FALSE;
    }

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności