Skocz do zawartości

C++ problem z menu w konsoli


# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

staram się zrobić output do konsoli w którym po wybraniu którejś z dostępnych opcji uruchamia się funkcja w pętli while ale chciałbym nadal mieć możliwość wybierania innych opcji da się coś takiego zrobić ?

 

przykładowy kod menu na którym próbowałem:

#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <windows.h>

using namespace std;

int main()
{
	int wybranaopcja = 0;
	char znak;

	while (wybranaopcja != 3)
	{
		system("cls");
		if (wybranaopcja == 0) cout << "-->Opcja 1\n";
		else cout << "Opcja 1\n";

		if (wybranaopcja == 1) cout << "-->Opcja 2\n";
		else cout << "Opcja 2\n";

		if (wybranaopcja == 2) cout << "-->Opcja 3\n";
		else cout << "Opcja 3\n";

		znak = _getch();

		switch (znak)
		{
		case 72: //strzalka w gore
			wybranaopcja--;
			break;
		case 80:
			wybranaopcja++;
			break;
		}
		if (wybranaopcja < 0) wybranaopcja++;

		if (wybranaopcja > 2) wybranaopcja--;

		if (wybranaopcja == 0 && znak == 077);
	}


	return 0;
}

 

Odnośnik do komentarza

Możesz uzyć funkcji goto() żeby przejść do jakiejś oznaczonej sekcji w kodzie po wykonaniu poleceń, które mają być wykonane po wciśnięciu guzika.

 

https://en.cppreference.com/w/cpp/language/goto

 

 

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności