Skocz do zawartości

Drzwi


unimator
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

DRZWI PRZESUWANE


Najprostszy rodzaj drzwi. Do ich zrobienia potrzebny nam jest tylko jeden blok solidny zamieniony w byt solidny.
 

  • Tworzymy blok wielkości drzwi, trochę grubszy od pierwotnej ściany 20110619131845.jpg
  • Zaznaczamy blok i narzędziem "Wytłocz" tworzymy dziurę w ścianie.
  • Zwężamy nasz blok do grubości normalnych drzwi (grubość drzwi powinna być nieco mniejsza od grubości ściany; dzięki temu drzwi wyglądają bardziej realistycznie). Zmieniamy teksturę drzwi i framugi na takie, które nam pasują.
    20110619132113.jpg
  • Blok zamieniamy w byt "func_door". Ważniejsze ustawienia drzwi:
    Nazwa - póki co zostawiamy puste
    Szybkość - szybkość z jaką drzwi mają się przesuwać (otwierać)
    Dźwięk otwierania/zamykania - dźwięk jaki wydają drzwi podczas otwierania i zamykania
    Auto zamykanie - czas po jakim drzwi zamkną się automatycznie, -1 sprawia, że drzwi zostaną otwarte na stałe
    Uszkodzenia przy zablokowaniu - ilość HP, która zostanie nam zabrana gdy zablokujemy drzwi ciałem
    Uruchom (wybrany byt) - nazwa bytu, który ma zostać uruchomiony po otwarciu drzwi
    
    Kółkiem Yaw ustawiamy kierunek, w którym drzwi mają się przesuwać (kierunek jest zgodny z widokiem Top)
    
    Flagi:
    Pasywne - drzwi nie kolidują z graczem
    Naprzemian - drzwi będą się otwierać i zamykać gdy uruchomi je inny byt (flaga neguje działanie Auto zamykania)
    Użyj aktywacji - do otworzenia drzwi musimy użyć komendy "use" stojąc przy drzwiach (klawisz "e" jak ktoś woli)
    Wskazówka - warto robić drzwi szersze o jedną kratkę niż nasza ściana. Drzwi poszerzamy w kierunku, w którym otwierają się nasze drzwi. W ten sposób unikniemy efektu nachodzenia na siebie dwóch tekstur.
    20110619132555.jpg


DRZWI OBRACANE


Drzwi obracane są bardziej realistyczne od przesuwanych. Są nieco trudniejsze w wykonaniu.
 

  • Robimy to samo co w punkcie 1. i 2. drzwi przesuwanych.
  • W miejscu gdzie ma być zawias naszych drzwi wstawiamy blok pokryty teksturą "origin" (na obrazku jest to blok zaznaczony po lewej stronie drzwi).
    20110619132911.jpg
  • Zaznaczamy nasze drzwi i blok z teksturą origin, a następnie zamieniamy w byt "func_door_rotating". Ważniejsze ustawienia bytu "func_door_rotating"
    Nazwa - póki co zostawiamy puste
    Szybkość - szybkość z jaką drzwi mają się otwierać
    Dźwięk otwierania/zamykania - dźwięk jaki wydają drzwi podczas otwierania i zamykania
    Auto zamykanie - czas po jakim drzwi zamkną się automatycznie, -1 sprawia, że drzwi zostaną otwarte na stałe
    Uszkodzenia przy zablokowaniu - ilość HP, która zostanie nam zabrana gdy zablokujemy drzwi ciałem
    Uruchom (wybrany byt) - nazwa bytu, który ma zostać uruchomiony po otwarciu drzwi
    Dystans(kąt) - dystans jaki pokonają drzwi wyrażony w stopnich
    
    Flagi:
    Odwrotny kierunek - drzwi będą się otwierać w drugą stronę
    Pasywne - drzwi nie kolidują z graczem
    Naprzemian - drzwi będą się otwierać i zamykać gdy uruchomi je inny byt (flaga neguje działanie Auto zamykania)
    Ruch w osi X/Y - Zmienia kierunek obrotu drzwi, np. gdy chcemy stworzyć zapadnie
    Użyj aktywacji - do otworzenia drzwi musimy użyć komendy "use" stojąc przy drzwiach (klawisz "e" jak ktoś woli)


DRZWI PODWÓJNE ORAZ Z ELEMENTAMI SZKLANYMI


Bardziej skomplikowane drzwi, do użycia których będziemy potrzebować wyzwalacza.
 

  • Tworzymy dwie pary przesuwanych drzwi (stawiamy je obok siebie, kierunek ich otwierania ustawiamy na przeciwny, tak by otwierały się w przeciwną stronę). Nadajemy im taką samą nazwę w polu Name, np. "podwojne".
    20110619133507.jpg
  • Tworzymy kolejny blok, wielkości drzwi tyle, że grubszy. Pokrywamy go teksturą AAATRIGGER i wstawiamy w nasze podwójne drzwi. Blok zamieniamy w byt "trigger_multiple", w polu Uruchom(wybrany byt) wpisujemy nazwę naszych podwójnych drzwi, "podwojne".
    20110619133651.jpg
    Ważniejsze ustawienia bytu "trigger_multiple":
    Uruchom(wybrany byt) - byt, który ma zostać uruchomiony
    Nazwa - nazwa tego bytu
    Czas reaktywacji - czas, po jakim ten byt znów będzie można uruchomić po uaktywnieniu go
  • Sposób działania tych drzwi jest następujący, trigger_multiple zostaje uruchomiony gdy gracz go dotknie (byt ten jest niewidzialny jeśli jest pokryty teksturą AAATRIGGER. Następnie ten byt uruchamia kolejny byt, którym są nasze drzwi).
  • Aby dodać elementy szklane w naszych drzwiach tworzymy ramę naszych drzwi, oraz szybę. Oba te elementy zamieniamy w byt "func_door" i robimy to oddzielnie tak, aby uzyskać łącznie 4 byty "func_door" Tzn. na stworzenie podwójnych szklanych drzwi będziemy potrzebować łącznie 4 bytów "func_door" (dwie ramy drzwi i dwie tafle szkła). Wszystkie te byty nazywamy tak samo.
    20110619134317.jpg
  • Tak jak wcześniej wstawiamy byt "trigger_multiple", w Uruchom (wybrany byt) nadajemy mu nazwę drzwi.
  • Ostatnim krokiem jest nadanie przeźroczystości naszym taflom szkła. Robimy to zmieniając ich tryb renderowania na "tekstura" oraz ustawiając ich nasycenie na mniejsze niż 255, proponuje dać tu coś koło 100.

DRZWI OTWIERANE (I ZAMYKANE) PRZYCISKIEM


Ostatni rodzaj drzwi, które będziemy otwierać albo zamykać przyciskiem.
 

  • Tworzymy dowolne drzwi (któreś z tych powyżej, jeśli podwójne to nie wstawiamy bytu "trigger_multiple". Nadajemy im jakąkolwiek nazwę oraz we flagach zaznaczamy "Naprzemian".
  • Tworzymy przycisk, który będzie otwierał (ewentualnie zamykał nasze drzwi). Do tego celu będzie nam potrzebny byt "func_button". Ważniejsze ustawienia tego bytu:
    Nazwa - nazwa przycisku
    Szybkość - szybkość, z jaką nasz przycisk będzie się przesuwał
    Dźwięk - dźwięk jaki wydaje nasz przycisk gdy go uruchomimy
    Zresetuj przycisk - czas reaktywacji przycisku, -1 sprawia, że przycisku można użyć tylko raz
    
    Flagi:
    Nie przesuwaj - normalnie po włączeniu przycisku, ten przesunie się o swoją długość. Ta flaga neguje to przesunięcie.
    Włącz/Wyłącz - flaga neguje ustawienie "Zresetuj przycisk"; dodatkowo sprawia, że przycisk będzie można na przemian włączać i wyłączać nie czekając przy tym na jego reaktywację.
    Iskrzenie - z przycisku wylatują iskry ; nie ma to wpływu na jego działanie
    Aktywuj dotykiem - przycisk można aktywować samym dotknięciem przez gracza
  • W efekcie uzyskamy drzwi, które będzie można otworzyć tylko przyciskiem (oczywiście możemy dodać byt "trigger_multiple" i nasze drzwi będziemy mogli otwierać na 2 sposoby). Dodatkowo zaznaczenie flagi "Włącz/Wyłącz" na przycisku oraz "Naprzemian" na drzwiach
    sprawi, że nasze drzwi będziemy mogli otwierać/zamykać tylko gdy wciśniemy przycisk oraz nie będziemy musieli czekać na reaktywację przycisku/drzwi.

Ostatecznie nasze drzwi wyglądają tak:
drzwi0002.jpg
drzwi00011.jpg
 

Poradnik stworzony dla CSHACKED.PL

drzwi.rar


Edytowane przez unimator
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności