Skocz do zawartości

Hammer World Editor (Tworzenie map CS:GO) - #2 Pierwsze pomieszczenie cz. I.


# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

cs-go-karta-graficzna.png&key=2b484e5a33

 

Counter-Strike : Global Offensive SDK

 

czyli

 

Hammer World Editor cz. II – Pierwsze pomieszczenie cz. I :

 

 

1. Tworzenie głównej bryły :

 

Wybieramy narzędzie Tworzenia brył i w dowolnym okienku 2D rozciągamy przytrzymując LPM (lewy przycisk myszki) do dowolnych rozmiarów, po czym potwierdzamy 'Enter'em'.

 

Przycisk Tworzenia brył h8H1xJS.png.

 

Spoiler

JFYWRIW.png

 

 

2. Wydrążenie środka :

 

To co teraz stworzyliśmy jest całe wypełnione w środku zatem musimy zrobić z tego tylko ściany i dwie podstawy, abyśmy mogli poruszać się w środku.

 

Aby to zrobić klikamy 'Tools', a następnie 'Make Hollow'.

 

Spoiler

8e8YJWg.png

 

 

Wpisujemy grubość ścian w okienku, które się pojawi (możemy zostawić standardowe 32). Po potwierdzeniu wykonania wydrążenia nasze ściany będą zgrupowane, zatem jeśli klikniemy narzędziem zaznaczania na jedną ścianę to zaznaczy się cały obiekt.

Aby odłączyć od siebie ściany klikamy narzędzie Ungroup selected groups.

 

Ungroup selected groups1hO6QiV.png.

 

Pamiętaj! Główne ściany naszej mapy nie mogą mieć luk. To znaczy, że nie może być pomiędzy nimi pustej przestrzeni, muszą szczelnie do siebie przylegać. Jeśli będzie jakaś luka - mapa się nie skompiluje. 

 

3. Teksturowanie, tworzenie nieba :

 

Jak widać na obrazku w pierwszym punkcie dla całej bryły z góry ustawiłem teksturę "Nodraw" - jest to podstawa optymalizacji, tekstura ta nie jest renderowana, jest niewidoczna w grze ale jest uznawana jako solidną bryłę. Zatem wszystkie "niewidoczne" dla gracza ściany (np. dach budynku na który nie ma wejścia itp.) powinny mieć tą teksturę.

Przejdźmy zatem do teksturowania środka pomieszczenia, wybieramy narzędzie Teksturowania.

 

Narzędzie TeksturowaniabXk8vZN.png.

 

Spoiler

SuhxC8r.png

 

 

Mając włączone narzędzie teksturowania klikamy Browse i szukamy tekstury, która nas interesuje po czym zatwierdzamy, klikając w nią dwukrotnie. Aby nanieść wybraną teksturę na ścianę klikamy PPM (prawy przycisk myszki) mając na niej kursor lub zaznaczamy klikając LPM (lewy przycisk myszki) ściany, na które chcemy nałożyć teksturę i zatwierdzamy przyciskając Apply w okienku teksturowania.

Tak robimy z podstawą i wszystkimi ścianami bocznymi.

 

Aby zrobić niebo szukamy tekstury toolsskybox, zatwierdzamy i nanosimy na górną podstawę tym razem klikając Shift+PPM - ciągle mając otwarte okno teksturowania lub poza oknem po wybraniu tekstury, zaznaczając ścianę narzędziem Zaznaczania i używając narzędzia Nakładanie tekstury , aby tekstura została naniesiona na wszystkie boki bloku.

 

Narzędzie Zaznaczania JKtmvhf.png.

 

Narzędzie Nakładania teksturyNEomWfX.png.

 

  *Jak widać jest sporo opcji w okienku teksturowania, polecam przetestować samemu, nie będę się już tu o tym rozpisywał, co do zakładki Displacement - opisze w innym poradniku.*

 

Spoiler

BeIAuUm.png

 

Jeśli chcemy, aby niebo zaczynało się na przykład od pewnej wysokości ścian bocznych zaznaczamy je wszystkie narzędziem Zaznaczania przytrzymując Ctrl i klikając LPM (lewy przycisk myszki), następnie wybieramy narzędzie Przycinania,  po czym przeciągamy kursorem na dowolnej wysokości ścian w okienku 2D Side / Front i jeśli podświetla się na biało tylko jedna strona ścian to klikamy ponownie w narzędzie Przycinania, aż obie strony będą podświetlone i potwierdzamy Enter’em’.

 

 Narzędzie Przycinania d0I8vXv.png.

 

Spoiler

Kd1RlEn.png

 

Teraz mamy podzielone na pewnej wysokości ściany, które możemy oddzielnie teksturować, robimy tak samo jak z górną podstawą - tekstura toolsskybox i wszystkie cztery ściany teksturujemy Shift + PPM.

 

 

Spoiler

GhfqUiD.png

 

 

Lafet.

©Copyright by CSHacked Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Poradnik stworzony specjalnie dla użytkowników CSHacked.pl.
Zakazuje się kopiowania i powielania jakiejkolwiek części powyższego tekstu pod groźbą kary z art. 25 prawa autorskiego.
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83).

 


Edytowane przez Lafet
Odnośnik do komentarza

Hammer World Editor (Tworzenie map CS:GO) - #2 Pierwsze pomieszczenie będzie składało się z dwóch części.

 

Co będzie opisane w drugiej części ? :

 

- oświetlenie mapy,

- spawn'y,

- tworzenie pomieszczenia (widok),

- efekt końcowy.

 

Pozdrawiam,

Lafet.

Odnośnik do komentarza

Lechu poradnik jest mojego autorstwa stworzonego tak naprawdę na innym Forum, lecz tam nie znalazł on odzewu oraz z tamtym Forum (aktualnie) nie mam nic wspólnego. I nie jest to poradnik, który wysyłałem na Forum z nazwą liścia konopii w nazwie, lecz na Forum z nazwą alkoholu (jeśli już).

 

Jeżeli zobaczyć pierwszą cześć tego poradnika na CSHacked, to właśnie o tym tam wspominałem. 

 

Jeśli nadal masz jakieś wątpliwości to zapraszam na prywatną wiadomość.

 

"Nie buduj zamku podejrzeń na jednym słowie." ~ Umberto Eco.

 

Lafet.


Edytowane przez Lafet
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, xCalyns napisał:

najs! czekam na kolejne części ! :)

bardzo estetycznie robione

Dziękuję bardzo, takie słowa są najbardziej motywujące do dalszej pracy !

 

1 godzinę temu, Mouzinho napisał:

Kolejny poradniki ułożony i fajnie zrobiony, gratki ze chce ci się je robić 

Trochę czasu to kosztuje, ale jak sprawia frajdę to czemu nie robić ?

 

1 godzinę temu, randispl napisał:

poradnik dobrze zrobiony, wszystko napisane jest w najprostszy i zrozumiały sposób

+rep

Dziękuję, staram się jak tylko mogę.

 

Lafet.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności