Skocz do zawartości

Konfiguracja programu do tworzenia map (vhe)


Faszysta
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Do pracy potrzebne będą następujące programy:

 

Valve Hammer Editor 3.4 PL -główny edytor w którym tworzymy mapy

Plik FGD (PL) dla CS - przygotowany przez Petera (plik dostosowywujący VHE do tworzenia map do CSa)

Kompilatory ZHLT 3.4 final -narzędzia do kompilacji dzięki którym otrzymujemy finalną mapkę

Patch VHE 3.5 PL - patch aby VHE był w wersji 3.5 i na dodatek PL (by hlmaps.noskill.pl)

 

No i najlepiej NonSteam gdyż nie trzeba bawić się w wyciąganie tekstur, w włączanie Steam no i tutorial jest przestosowany właśnie do niego.

 

VHE (Valve Hammer Editor) jest głównym narzędziem do robienia map do CSa. Kupując Conter Strike (Half Life) nabywamy też VHE (w starszej wersji, w której narzędzie to nazywało się Worldcraft). Ja polecam ściągnięcie VHE 3.4 a potem 3.5 (podmienić plik .exe) (sam w tej wersji tworzę mapy i w takiej jest opisany poradnik). Wówczas praca w edytorze jest znacznie poręczniejsza. Z instalacją VHE nikt nie powinien mieć problemów, instaluje się dokładnie tak samo jak większość programów pod Windows.

Najpierw instalujemy VHE 3.4 w dowolnym katalogu najlepiej.: c:\Program Files\Valve Hammer Editor.

Potem podmieniamy plik .exe z wersji 3.4 na 3.5

UWAGA! ZARÓWNO GRA COUNTER-STRIKE JAK I VALVE HAMMER EDITOR POWINNY BYĆ NA TEJ SAMEJ PARTYCJI!

 

Kolejnym krokiem jest instalacja plików FGD, czyli plików definiujących typ gry. Nas interesuje tylko Counter Strike, więc instalujemy pliki przeznaczone właśnie dla tej gry. Bez tych plików niemożliwa jest praca z VHE o czym początkujące osoby mogą niewiedzieć. Plik CS_ekspert_PL.zip należy rozpakować do jakiegoś tymczasowego katalogu. Następnie z tego katalogu plik CS_ekspert_PL.fgd przenosimy do c:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\ (jeżeli nie istnieje katalog fgd oraz counter-strike to stwórz takie). Teraz przenieś cały katalog CS (z rozpakowanego archiwum) do c:\Program Files\Valve Hammer Editor\sprites\ tak aby w katalogu sprites znajdował się katalog CS. Ostatnią rzeczą jest zainstalowanie kompilatorów.

 

UWAGA! ŚCIEŻKI DO KOMPILATORÓW NIE MOGĄ ZAWIERAĆ ZNAKÓW SPECJALNYCH TUDZIEŻ SPACJI!

Proponuje je zainstalować bezpośrednio do C:\ZHLT czyli np.: C:\ZHLT\hlvis.exe, C:\ZHLT\hlrad.exe, itp. Już więcej nic nie trzeba kopiować, teraz dopiero uruchamiamy VHE, aby go skonfigurować do pracy. Otworzy się nam pusty program.

 

http://abes-mapper.pl/images/img.jpg

 

Wybieramy menu Narzędzia(1) -> Opcje... (2)

Dołączona grafika

Otwiera się okienko

Dołączona grafika

W zakładce Opcje zaznaczamy pola tak jak na screenie wyżej

 

Lecz jest opcja, która czasem może zadziwić.

Chodzi o Ustawienia okien

Dołączona grafika

Gdy zaznaczymy Używaj niezależnej konfiguracji okien, zrobi nam się coś takiego:

Dołączona grafika

Według mnie tak jest gorzej.

W zakładce 2D widok zaznaczamy wszystko tak jak na screenie

Dołączona grafika

W zakładce 3D tak samo zaznaczamy jak na screenie

Dołączona grafika

Ja mam ustawioną szybkość przemieszczania na dość wysoką, wy dajcie mniejszą, standardowa to 1000

Dzisiaj spotkałem się z problemem dotyczącym dystansu renderowania.

Gdy ustawimy mały dystans renderowania to po prostu wszystko będzie pokazywało z bliskiej odległości.

Mały dystans renderowania:

http://abes-mapper.pl/images/img7.jpg

Domyślny dystans renderowania (8000)

Dołączona grafika

 

Przechodzimy do zakładki Tekstury

Widzimy puste pole. Trzeba dodać tekstury. Klikamy na Dodaj WAD(1)

Dołączona grafika

Wchodzimy do folderu C:\Program Files\Valve\valve i wybieramy plik halflife.wad(1) i następnie klikamy na Otwórz(2)

Dołączona grafika

Ok. Baza tekstur dodana. Oczywiście możecie dodawać więcej tekstur.

UWAGA! MAKSYMALNA ILOŚĆ WAD-ów TO 8 !!!

Dołączona grafika

Przechodzimy do zakładki Konfiguracja gry

Najpierw musimy stworzyć ustawienie. Klikamy na Edytuj(1)

Dołączona grafika

Teraz na Nowa(1)

Dołączona grafika

W puste pole wpisujemy nazwę(1) (obojętnie jaką), po czym klikamy na Ok(2)

Dołączona grafika

Następnie na Zamknij(1)

Dołączona grafika

Teraz trzeba dodać FGD. Klikamy na Dodaj(1)

Dołączona grafika

Wchodzimy w C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd i wybieramy CS_expert_PL.fgd(1) po czym klikamy na Otwórz(2)

http://abes-mapper.pl/images/img17.jpg

Niżej tam gdzie Domyślny byt punktowy wybieramy light(1) a tam gdzie Domyślny byt solidny wybieramy func_wall(2)

Dołączona grafika

Teraz gdzie jest Główny katalog gry (np.: C:\Half-Life) klikamy na Przeglądaj(1)

Dołączona grafika

Przechodzimy do C:\Program Files\ i wybieramy folder Valve(1) po czym klikamy na Ok(2)

Dołączona grafika

Resztę pól wypełniamy jak na screenie

Dołączona grafika

Teraz przechodzimy do zakładki Kompilatory

Obok pola EXE Gry: klikamy na ...(1)

Dołączona grafika

Przechodzimy do C:\Program Files\Valve i wybieramy hl.exe(1) po czym klikamy Otwórz(2)

Dołączona grafika

Dalej uzupełniamy tak jak na screenie czyli kolejno hlbsp, hlvis, hlrad.

Dołączona grafika

 

 

Zaś na samym dole wybieramy miejsce w którym będą zapisywały się nasze mapy po kompilacji :)

 

 

Źródło : Forum Wiaderko - Counter Strike, gry, programy, muzyka, mp3, filmy, download, rapidshare, pobierz

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności