Skocz do zawartości

Optymalizowanie serwera HLDS


KOLES_GIT
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

1. System:

 

Jaki najlepszy?

Najlepiej Linux - Debian.

Jeżeli nie umiemy obsługiwać linuxa i chcemy wybrać windowsa to najlepiej wybrać Windows 2003 Server, lub Windows 2000. Są dużo lepsze niż XP'ek bo nie pożerają tyle CPU i ramu co XP'ek.

W przypadku windowsa należy ustalić HLDS'owi wysoki priorytet, po to aby miał lepszą wydajność.

W porównaniu linuxa do windowsa na linuxie i neo 512 pociągniemy 6 slotów a na windowsie tylko 4.

 

2. Łącze:

 

Optymalne wartości łącza/sloty :

Upload Sloty

 

128kbit 4 (6 - 8)*

256kibt 7 (10 -12)*

320kbit 9 (13 - 15*

512kbit 14 (16 - 20)*

768kbit 21 (22 - 24)*

1024kbit 28 ( 28 - 32)*

1140kbit 32 (więcej się już nie da w HLDS)

* - Sloty podane w nawiasach to są maksymalne jakie można zrobić na danym łączu. Aby je wykorzystać trzeba ustawić raty na dużo mniejsze - zmniejsza się grywalność. Absolutne maksimum, które można uzyskać z HLDS-a przy pingach dających możliwość względnie "płynnego" grania (bez przeskoków modeli postaci etc.)

 

3. Sprzęt:

 

3.1 Minimalne wymagania

System: Najlepiej linux. Jeżeli window's to 2000. W ostateczności XP.

RAM: 256 MB (Na Linuxa wystarczy w sam raz na jeden serwer.Na XP to absolutne minimum, aby system jakoś działał. Trzeba pamiętać że sam serwer zabiera jakieś 64 MB bez żadnych dodatków w postaci AMXX. Jeśli instalujemy na niego jakieś dodatkowe rzeczy, to może używać więcej MB, nawet do 128. A stabilność systemu też jest ważna. Dodatkowo ważny jest też typ pamieci. Na DDR-ach HLDS będzie szybciej pracował niż na wolniejszych SDR-ach.)

CPU: 500 MHz

Grafika: obojętnie jaka

Karta Dźwiękowa: zbędna

HDD: obojętnie jaki (Szybkość nie ma znaczenia w ogólnym działaniu serwera i na pingi. Po prostu serwer szybciej przetwarza logi i szybciej wczytuje mapę - nic poza tym)

Łącze: na domowy serwer styknie i ta neostrada 256kbps na te 5 - 6 slotów, ale jeśli myślisz o bardziej profesjonalnym serwerze, to jakieś łącze symetryczne konieczne, a najlepiej na jakimś dedyku lub shellu aby serwer był dostępny 24 godziny na dobę.

3.2 zalecane wymagania:

Linux: najlepiej Debian, dowolny

Windows: W przypadku "pr0" serwera tylko linux

CPU: 1,8GHz

RAM: 512MB

Grafika: Obojętnie (chyba że stawiamy serwer z tego samego kompa, z którego gramy. Wtedy co najmniej jakiś szybszy GeForce2 MX 64 MB to absolutne minimum, aby jako tako się grało.)

Karta Dźwiękowa: Niepotrzebna (chyba że mamy serwer jak w/w przypadku, wtedy jakakolwiek)

Łącze: symetryczne.

MoBoDołączona grafikarocesory AMD i Intel dzialajace na chipsetach plyty glównej innych niz Intel moga dzialac tylko w trybie 500FPS z ustawieniem 1000.

Użytkowanie: Serwer/komputer stosujemy najlepiej tylko do stawiania HLDS'a

Uwaga:

Pamiętaj od wydajności serwera zależy wielkość max FPS dla klienta. Popularne Lagi to niedomaganie serwera w ilości FPS lub słabe łącze. Max wielkość FPS ustalamy komendą "sys_ticrate"

 

4. Ustawienie Rate:

 

Mniejsze pingi kosztem grywalności. Aby ustawić odpowiednie rate serwera należy skorzystać z tego kalkulatora: Reece-Home Network :: Drek's HLDS / SRCDS rate calculator Otrzymane rate'y kopiujemy na koniec do server.cfg

 

5. HLDS:

 

Sam serwer i cały hlds

Wydajność samego programu HLDS można zwiększyć poprzez:

-Zastosowanie małej ilości pluginów - im mniej pluginów do amxx itp. tym mniejsza szansa na lagi.

-Zastosowanie "oszczędnych" modów - w przypadku MetaMod'a stosujemy MetaMod P, w przypadku HLGuard stosujemy Realite HLGuard - Po prostu "oszczędne" modyfikacje modów lepiej wykorzystują procesor, ram, łącze, po prostu są lepsze.

-Zastosowanie boosterów - np. HLBOOSTER lub PingBooster - pomagają utrzymać wysokie wartości FPS i zmniejszają lagi i ping.

-Ustawienie wysokich wartości sys_ticrate obniża pingi, minimalizuje laggi, lecz zwiększa obciążenie procesora. Przy sys_ticrate 1000 do pingu gracza jest dodawana 1ms, zaś przy sys_ticrate 300 dodawane są 3ms, a przy sys_ticrate 100 dodawanych jest 10ms. A więc widzimy im więcej tym lepiej.

 

To tyle po tych operacjach ping powinien się znacznie zmniejszyć i wydajność serwera zwiększyć.

 

źródło: cscenter.pl

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności