Skocz do zawartości

Piszemy wielojęzyczny plugin!


Muzzik
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Słowem wstępu

W tym krótkim tutorialu postaram pokazać się Wam jak stworzyć wielojęzyczny plugin (np. po angielsku oraz polsku).

Przedstawione tu treści są dla troszeczkę bardziej zaawansowanych, więc jeżeli nigdy nie miałeś do czynienia z pisaniem plugin'ów, zabierz się za moje wcześniejsze tutoriale ;].

Zaczynamy!

 

Piszemy wielojęzyczny plugin!

Najpierw musimy sporządzić jakiś słownik (plik .txt z którego plugin będzie brał teksty wyświetlane graczowi).

Przykładowy słownik może wyglądać tak :

 

[pl]
MSG_DEAD_PLAYER = cos 
Będą to wiadomości wyświetlane, czy język gracza to polski.

Dla języka angielskiego będzie to :

 

[en]
MSG_DEAD_PLAYER = something
Jak już pewnie zauważyliście wiadomość zapisana w słowniku składa się z jej nazwy (MSG_DEAD_PLAYER) i treści (cos).

Teraz możecie stworzyć już własny słownik Dołączona grafika.

 

Aby nasz plugin mógł być wielojęzyczny, musimy najpierw zarejestrować słownik dla niego.

Robimy to dzięki komendzie :

 

register_dictionary("nazwa_słownika.txt")
nazwa_slownika to nazwa pliku słownika.

Plik .txt musi znajdować się a w

 

addons/amxmodx/data/lang
Teraz chcemy, aby wiadomość wypisywana dla gracza była pobierana z naszego słownika.

Robimy to wywołując instrukcję :

 

 

client_print(id,print_center,"%L",LANG_PLAYER,"MSG_DEAD_PLAYER")
Pewnie po obejrzeniu tego kawałka kodu złapaliście się za głowę, ale już spieszę z wyjaśnieniem go.

Instrukcję client_print zapewne już znacie. id to identyfikator gracza. %L mówi silnikowi gry, że ta wiadomość ma zostać pobrana ze słownika.

LANG_PLAYER to instrukcja określająca, że wiadomość ma być w takim języku, jaki gracz ma ustawiony w amx_langmenu.

Ostatni, ale najważniejszy parametr ("JAKAS_WIAD") to nazwa wiadomości w słowniku Dołączona grafika.

 

Słowem zakończenia

Mam nadzieję, że ten krótki tutorial pomógł Wam i rozjaśnij sprawę pisania plugin'ów wielojęzycznych.

 

 

Źródło amxx.pl

Zapraszam na mojego twittera:

@Muzzikx

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności