Skocz do zawartości

Podstawy KubeJS - Jak zmienić prostą recepturę


# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że byłem moderatorem na pewnej serwerowni minecrafta na modach i tworzyłem receptury do paczek modów, to postanowiłem, że podzielę się na forum informacjami jak się to robi 😄 

Rozłożę to na kilka tematów, żeby było to lepiej czytelne 😛 

 

 Do całej zabawy będziecie potrzebować kilku rzeczy:

  • Visual studio
  • Modyfikacje KubeJS
  • Modyfikacje które są wspierane przez KubeJS
  • Forge

 

Dodatkowo KubeJS posiada swoje addony, które rozszerzają wspieranie modyfikacji np:

Spoiler

KubeJS - ContentTweaker Addon
KubeJS - BiomeTweaker Addon
KubeJS - LootTweaker Addon
KubeJS - WorldEdit Addon
KubeJS - JEI Integration Addon
KubeJS - CraftTweaker Addon
KubeJS - Better Questing Integration Addon
KubeJS - GameStages Integration Addon
KubeJS - OpenComputers Integration Addon
KubeJS - Tinkers' Construct Integration Addon
KubeJS - ValkyrieLib Integration Addon
KubeJS - Applied Energistics 2 Integration Addon
KubeJS - Botania Integration Addon
KubeJS - Thaumcraft Integration Addon
KubeJS - Astral Sorcery Integration Addon
KubeJS - IndustrialCraft 2 Integration Addon
KubeJS - Immersive Engineering Integration Addon
KubeJS - Thermal Expansion Integration Addon
KubeJS - Ender IO Integration Addon
KubeJS - Mekanism Integration Addon

 

 

 

Zacznijmy od tego czym jest KubeJS:

KubeJS to modyfikacja do gry Minecraft, która umożliwia zaawansowane skryptowanie i modyfikowanie rozgrywki przy użyciu języka JavaScript. Jest to narzędzie skierowane do twórców modów i administratorów serwerów, którzy chcą wprowadzać własne zmiany bez konieczności pisania pełnych modów w języku Java.

 

Komendy KubeJS i ich opis:

/reload - Przeładowuje wszystkie skrypty w grze.
/kubejs - Główna komenda KubeJS, umożliwia dostęp do podkomend.
/kubejs generate - Generuje pliki szablonów skryptów.
/kubejs reload - Przeładowuje wszystkie skrypty KubeJS.
/kubejs scripts - Wyświetla listę załadowanych skryptów KubeJS.
/kubejs settings - Wyświetla lub zmienia ustawienia KubeJS.
/kubejs events - Wyświetla dostępne zdarzenia KubeJS.
/kubejs dump - Wyświetla informacje debugowania o różnych elementach gry.
/kubejs edit - Otwiera edytor skryptów KubeJS.
/kubejs init - Inicjuje nowy projekt KubeJS.
/kubejs help - Wyświetla pomoc dotyczącą komend KubeJS.
/kubejs hand - Wyświetla informacje o trzymanym w ręce przedmiocie.
/kubejs copy - Kopiuje zawartość schowka do pliku.
/kubejs sounds - Wyświetla listę dostępnych dźwięków w grze.
/kubejs info - Wyświetla informacje o serwerze.
/kubejs player - Wyświetla informacje o graczu.
/kubejs log - Wyświetla logi skryptów KubeJS.

 

Krok 1:

Włączacie visual studio i wybieracie ścieżkę

minecraft > instances > nazwa paczki > kubejs > server scripts

 

Gdy już wybierzecie ją tworzycie sobie nowy folder klikając PPM > new folder i go nazywacie np nazwą modyfikacji.

  • image.png.2c68e88b889fe80ad6b09725802388a2.png

 

Gdy już to zrobiliście klikacie na swój folder znów prawym > new file i nazywacie go np. nazwą modyfikacji i dopisujecie .js (Ważne, bo inaczej nie będzie wam działać.)

 

  • image.png.56d2c4a6a096549112d2d71531ac722b.png

 

Finalnie powinno wyglądać to tak:

  • image.png.8f023c8a59e6a5feb4504ca4bfd21441.png

 

Krok 2:

Na samym początku wpisujecie:

onEvent('recipes', e => {
  
})

 

Teraz weźmy sobie recepturę na drewno. Aktualnie wygląda ona tak

  • image.png.b0d4b1c19790ddd3d3338e622d6ac7d0.png

 

Żeby ją zmienić musicie zrobić takie kroki:

Będąc w grze wpisujecie komendę

/kubejs hand

 

Po wpisaniu jej na czacie wyświetlą się wam takie informację:

  • image.png.e4f3b9131c3acea804ea7c4c453540de.png

 

Najważniejszą informacją jest ta na zielono, bo ona pokazuje wam dokładne ID bloku, który trzymacie aktualnie w dłoni.

 

Teraz przechodzicie do visual studio i w swoim pliku wpisujecie po środku między {} 

e.remove({ output: 'minecraft:birch_planks' }) <--- Powoduję to usunięcie podstawowej receptury z minecrafta.

 

Teraz wpisujecie po spacji dalej:

e.shaped('minecraft:birch_planks', [ <---- tutaj wpisujecie nazwe przedmiotu, któremu zmieniacie recepturę
    '   ',
    ' 1 ',   <--- W tych trzech linijkach maksymalnie możecie wpisac po 3 cyfry od 0 do 9, bo jest to symulacja crafting table, który jest 3x3.
    '   '
  ], {
    1: 'minecraft:dirt' <--- Tutaj wpisujecie ID przedmiotu z którego będzie się robić przedmiot, który zmieniacie.
  })

 

 

Jeśli uważacie, że już skończyliście klikacie zapisz.

  • image.png.62a7dbdfd2332aa9cc549bc5ae742e05.png

 

Po zapisaniu w grze wpisujecie komendę:

/reload


Jeśli zrobiliście wszystko poprawnie, to po skończonym reloadzie wyświetli wam się taki komunikat:

  • image.thumb.png.0bbe588ec50a7192b7863af818d4527b.png

 

Jeśli zrobiliście coś źle, to wyskoczy wam taki komunikat:

  • image.thumb.png.ccf2d3f221fd66ede7b24945a5777d61.png

Wtedy wpisujecie komendę

/Kubejs errors 

Wyświetli wam się dokładny opis błędu wraz z linijka w której zrobiliście jakiś błąd

  • image.thumb.png.375f81fa28798d2a9732d0a26fc2ca68.png

 

 

Teraz receptura na drewno wygląda tak:

  • image.png.7aaac794ea24e49833aae430fa1b9b10.png

Brawo! udało ci się pierwszy raz zmienić recepturę, fajnie co nie?

 

Z takimi prostymi przedmiotami postępujecie zawsze tak samo.

 

Jeśli byście chcieli np. żeby z 1 dirtu robiły się dwie deski, to wpisujecie taki kod:

e.shaped('2x minecraft:birch_planks', [ <-- przed id przedmiotu wpisujecie np 2x co powoduje, że z 1 dirtu wyjda dwie deski.
      '   ',
      ' 1 ',
      '   '
    ], {
      1: 'minecraft:dirt'
    })

 

Wynik finalny:

  • image.png.e8ca0be77cbb1619f0c8c829609ec2e2.png

 

 

Jeśli choć trochę komuś z was pomogłem, zostawcie plusika 🙂 W następnych tematach pokaże wam jak robić bardziej zaawansowane receptury nie tylko w crafting tablu, ale również w maszynach z modów 😄

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności