Skocz do zawartości

problemy z internetem światłowodowym


# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.. Jakiś czas temu, około miesiąc wstecz zamontowałem nowy światłowód z playa 600/100, po tygodniu użytkowania internetu światłowodowego wartości pobierania zaczęły drastycznie spadać z 75MB/s do 10/15 MB/s i podczas pobierania na takich się utrzymują. Kontaktowałem się z technikiem PLAY i kazał zrobić hard reset routera - bezskutecznie, nic nie pomogło. 

Internet mam podłączony kablem ETHERNET kategorii 5E o maksymalnej przepustowości 1 GB/s bezpośrednio do komputera. 

Karta sieciowa wbudowana jest w mojej płycie głównej i obsługuję maksymalnie wartość 2.5 GB/s, dlatego nie powinno być żadnych problemów z moim 600/100. Sterowniki są zaktualizowane pobrane najnowsze z 2023 roku. 

Dysk, który posiadam w komputerze to SSD o łącznej wartości zapisu 6500 MB/s oraz szybkości odczytu 7400 MB/s. 

Dodaję zdjęcia jak to wygląda na speedteście oraz na steamie: https://imgur.com/a/cdwebN2

Na steamie zmieniałem regiony pobierania, czyściłem wartości podręczne - nic nie pomaga.. Notorycznie ten sam problem ze spadkami pobierania. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu sytuacji. 

Odnośnik do komentarza

To, że masz 600Mb/s na speedteście nie oznacza, że będziesz miał tyle na Steamie - https://www.nexera.pl/pl/articles/mbps-a-mbs-czym-sie-roznia-145117460/

Prosta matematyka, 600 Mb/s : 8 = 75MB/s. Tyle powinieneś mieć podczas pobierania czegoś na Steamie. Jeżeli spada poniżej tej wartości, to niestety wina Playa i ich światłowodu, wystarczy poczytać opinie o nich na internecie. Teoretycznie jak dobrze opiszesz swój problem w ich dziale konsumenta, to dadzą ci jakiś rabat na kolejny miesiąc za niewykonaną usługę, ale nie licz, że coś się zmieni w tej sytuacji. Na twoim miejscu rozwiązałbym z nimi umowę

Odnośnik do komentarza

Atakuj ich ciągle, dzwoń , pisz e-maile. Ja mam z orange 600Mb/s i nie ma opcji zeby na steam pobieranie spadło poniżej 75-70MB/s. Miałem kiedyś ( jakieś 5 lat ) temu podobną sytuację W Vectra jaką opisujesz i pamietam ze udało mi się wywalczyć obniżenie faktury dwukrotnie. Juz nie pamietam czy calosc czy jakos tam to wyliczali ale zawsze coś. Jezeli sytuacja nie ulegnie zmianie dokumentuj wszystko i za jakiś czas zgłoś się do rzecznika praw konsumenta czy innego organu który zajmie się nie wykonywaniem usług jak w umowie przez operatora. 


Edytowane przez Flopek21
Odnośnik do komentarza

Mogą być obciążone rozumiem i u mnie też są spadki prędkosci pobierania ale do 55-50 mb a nie 15-10. Speed Test nie koniecznie musi byc wyznacznikiem problemu bo mozna zglosic ze utraty pakietow czy predkosci pobierania są losowe. Ewentualnie tez czy probowales zrobic speed test kiedy pobierasz z normalną predkoscia oscylujaca w okolo 70MB/S i dla porownania kiedy pobieranie zwalnia drastycznie tak jak pisales? ciekawe co speedtest pokaze w jednym i drugim przypadku

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności