Skocz do zawartości

Przejrzystość kodu źródłowego


Muzzik
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzystość kodu źródłowego

Krótki jednak dość ważny artykuł dla początkujących programistów dotyczący przejrzystości kodu źródłowego. Na początku odeśle Was do małej lektury Dołączona grafika

Gdy zapoznasz się z definicją słowa 'kod źródłowy' czytaj dalej Dołączona grafika

 

I. Wydajność

Gdy przeczytanie kodu źródłowego sprawia mniej problemów tym łatwiej przeanalizować działanie, co się dzieje i wtedy możemy spokojnie modyfikować program. Gdy mamy do czynienia z językami wysokiego poziomu warto pisać w najnowszej wersji języka ( czyt. specyfikacja ).

 

II. Usuwanie błędów

Gdy wiemy która linia programu sprawia kłopot warto używać edytora, który numeruje wiersze. Wiedza o problemie zawsze jest ważna, ba jest bezcenna. W rozwiązaniu problemów pomaga jednolite formatowanie kodu oraz stosowanie komentarzy.

 

III. Modyfikacje, rozszerzenia

Stosowanie komentarzy jest bardzo ważne! Gdy chcemy wrócić do programu po kilku miesiącach nie zawsze jesteśmy spamiętać logikę działania. Gdy inny programista chce rozszerzyć nasz kod, komentarze tylko mu pomagają.

 

IV. Od deficjencji do przykładów

Komentarze, jak używać?

Za pomocą // możemy skomentować tylko jeden wiersz! Przykładowo

 

 

//Przykład użycia if, else if ; Za pomocą opratrora == sprawdzamy czy zmienna a równa się 5

if (a == 5) {

//Powtarzamy warunek ( czy zmienna a jest różna od 6 ), wtedy gdy liczba nie jest równa 5!

} else if (a != 6) {

}

 

Za pomocą /* komentarz */ może komentować kod w 'x' wierszach! Przykładowo

 

 

/* Przykład użycia if, else if ; Za pomocą opratrora == sprawdzamy czy zmienna a równa się 5

Powtarzamy warunek ( czy zmienna a jest różna od 6 ), wtedy gdy liczba nie jest równa 5! */

if (a == 5) {

} else if (a != 6) {

}

 

Poradnik w budowie Dołączona grafika

Jest to krótki wstęp do pisania programów we wszystkich językach.

 

Pamiętaj, nie staraj się na początku optymalizować kod najkrócej jak się da - wszystko przyjdzie z czasem. Jeżeli nie programowałeś nigdy warto zapoznać się z takimi definicjami jak operator, instrukcja warunkowa, pętla, tablica, zmienna/stała czy funkcja.

 

Ten mały poradnik napisałem z myślą o użytkownikach, którzy nie mając zielonego pojęcia o programowaniu chcą pisać, a myślą, że nauczą się po przeczytaniu kilku pseudo poradników. AMXX oparty jest o pawn'a i opanowanie jego nie jest tak banalne. Głównym powodem jest brak polskiej, porządnej dokumentacji języka czy dobre lektury. Gdy Twoja znajomość języka angielskiego jest kiepska, poucz się ;)

 

 

Źródło amxx.pl

Zapraszam na mojego twittera:

@Muzzikx

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności