Skocz do zawartości

[TuT] Jak stworzyć skrypt Lua


Wolfhacked
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, dziś pokaże jak zrobić skrypt Lua (wszystko wziołem z internetu) 

A więc jest ci potrzebny jest Notepad ++

Otwierasz zaczynamy: 

Zaczynamy od:

local pojazd = createVehicle(597, x, y, z, r1, r2, r3) -- local oznacza, że to jest zmienna,  
-- pojazd to nazwa zmiennej

(To jest hack na GTA) Wydaje się proste? Jest tak! Teraz zmieniamy rejestrację pojazdu, używając zmiennej

local pojazd = createVehicle(597, x, y, z, r1, r2, r3)
setVehiclePlateText(pojazd, "SAPD#01") -- jak widzisz, w argumentach użyłem naszej zmiennej
-- aby określić, który to pojazd


Teraz może dodamy temu pojazdowi kolor? Ja zrobię mu kolor czerwony:

local pojazd = createVehicle(597, x, y, z, r1, r2, r3)
setVehiclePlateText(pojazd, "SAPD#01")
setVehicleColor(pojazd, 255, 0, 0) -- po raz kolejny użyliśmy naszej zmiennej


x, y, z - koordynaty, które możesz wziąć wpisując komendę /gp, np. na map editorze
r1, r2, r3 - obrót pojazdu
Ja, aby  wytłumaczyć wam x, y, z, r1, r2, r3 stworzę ci pojazd używając ich:

local pojazd = createVehicle(597, 150, 432, 20, 0, 0, 90)


Kod stworzy mi pojazd o ID 597 na koordynatach: x = 150, y = 432, z = 20, r1 = 0, r2 = 0, r3 = 90
Oczywiście nazwę zmiennej, w tym przypadku "pojazd" można zastąpić inną nazwą, kwestia wyboru, np. "sapd01" albo "veh". W nazwach zmiennych nie można robić spacji(!)

---Argumenty---
Każda funkcja ma swoje argumenty, zazwyczaj pierwszy argument, to właśnie ta zmienna  Drugi to zależy, jak np. używamy funkcji "setVehicleColor", to pierwszy argument to zmienna, drugi to kolor R, trzeci to kolor G, a czwarty (ostatni) to kolor B.

---Funkcje---
Funkcje służą do nadawania skryptowi roli, po wpisaniu np. komendy
Pełną listę funkcji możesz znaleźć na wiki mta. Funkcje rozpoczynamy "function nazwa_funkcji(argumenty)"

Lista funkcji po stronie serwera: https://wiki.multitheftauto.com/wiki/Server_Scripting_Functions
Lista funkcji po stronie klienta: https://wiki.multitheftauto.com/wiki/Client_Scripting_Functions

local vehicle = createVehicle(id, x, y, z, r1, r2, r3)

function kolor(plr)
setVehicleColor(vehicle, 255, 255, 0)
end
addEventHandler('onVehicleEnter', kolor)

Do tego musimy jeszcze dorobić meta.xml, czyli zapiszmy pierw skrypt i nazwijmy go np. "skrypt.lua", tworzymy plik o nazwie meta.xml

<meta>
<script src="skrypt.lua" type="server" />
</meta>


server - zależy po jakiej stronie skrypt wykonamy.

A teraz zrobimy Fix-a do samochodu

function fix(plr)
local woz = getPedOccupiedVehicle(plr)
setElementHealth(woz, 1000)
fixVehicle(woz)
end
addCommandHandler("fix", fix)

I jeszcze marker

local marker = createMarker(x, y, z, 1, 0, 0, 255, 255) -- tworzymy marker

function ulecz(plr) -- tworzymy funkcję
setElementHealth(plr, 100) -- leczymy gracza
end -- kończymy funkcję
addEventHandler("onMarkerHit", marker, ulecz) -- dodajemy zdarzenie, że po wejściu w marker leczy nas
ocal marker = createMarker(x, y, z, "cylinder", 1, 0, 0, 255, 255) -- tworzymy marker

to drugie to poprawka z pierwszej lnikjki

NO to mamy zrobione skrypt UwU

TO tyle pa!

Odnośnik do komentarza

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności