Skocz do zawartości

[TuT] Pisanie skryptów do BoL'a cz.2


ajgoreq
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w drugim tutcie :D
 
Lekcja : Klasy, funkcja DrawText , używanie potionów.
 
Zacznijmy od klas unit - (to nie wszystkie klasy, ale na razie reszta nie będzie potrzebna.) :

 

unit.charName
unit.level
unit.visible
unit.x
unit.y
unit.z
unit.team
unit.health
unit.mana
unit.cdr
unit.ap
unit.damage
unit.armor
unit.magicArmor
unit.ms
unit.range
unit.gold

Będziemy się nimi posługiwać w kolejnych poradnikach.
 
Napiszemy skrypt który będzie nam pokazywał na ekranie : Uważaj masz mało HP + będzie nam wtedy aktywować potiony.
Zacznijmy od tekstu więc funkcja OnDraw()
 
A więc zaczynamy :

 

function OnDraw()
    if (myHero.health < 200) then
        DrawText("Uwazaj masz malo HP", 18, 100, 100, 0xFFFFFF00)
    end
end

OK mamy już omawiam :
 
Zacznijmy od czegoś nowego jak if - oznacza to jeśli/jeżeli
myHero.health < 200) then - oznacza jeżeli życie mojego bohatera jest poniżej 200 HP to ...
 
Ważna jest jeszcze jedna rzecz :
Dlaczego dwa razy end ? Już mówię jedno end kończy funkcje a drugie kończy zapytanie if
 
Druga cześć tuta ( trudniejsza) zajmiemy się używaniem potów :
Wchodzimy na  http://www.lolking.net/items/ i wybieramy item w tym przypadku HP Pot : http://www.lolking.net/items/2003
Na końcu linku zauważymy numer 2003 ( w tym przypadku) jest to ID Hp Pota a więc funkcja będzie taka :


        local hpPot = GetInventorySlotItem(2003)

 Właśnie w tym kodzie zaznaczyliśmy pierwszy local - tzw. skracacz . Dzięki niemu zamiast pisać w kodzie te GetInvetory... piszemy hpPot. A więc zabieramy się za pełny kod :

 

local hpPot = GetInventorySlotItem(2003)

function OnTick()

    if myHero.health < 200 then
        if (hpPot ~= nil and myHero:CanUseSpell(hpPot) == READY) -- Sprawdzenie czy potion jest dostępny i gotowy do użycia
            then CastSpell(hpPot) --Castowanie potiona na siebie.
        end
    end
  
end

Gdy już mamy te dwa kody połączmy je w jedno :

 

local hpPot = GetInventorySlotItem(2003)

function OnTick()

   if myHero.health < 200 then
  if (hpPot ~= nil and myHero:CanUseSpell(hpPot) == READY) then
CastSpell(hpPot) --Castowanie potiona na siebie.
 end
end
end

function OnDraw()
    if (myHero.health < 200) then
        DrawText("Uwazaj masz malo HP, uzywam potion", 18, 100, 100, 0xFFFFFF00)
    end
end

Jeśli poradnik się przydał daj like zrobię więcej. :D

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności