Skocz do zawartości

Wiadomości na HUD


KOLES_GIT
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

Do wyświetlania wiadomości na HUDzie użytkownika służą dwie funkcje:

 

Składnia set_hudmessage:

set_hudmessage ( red=200, green=100, blue=0, Float:x=-1.0, Float:y=0.35, effects=0, Float:fxtime=6.0, Float:holdtime=12.0, Float:fadeintime=0.1, Float:fadeouttime=0.2, channel=4 )
Teraz po kolei:

 

  • red - wartość czerwonego koloru (0-255)

    green - wartość zielonego koloru (0-255)

    blue - wartość niebieskiego koloru (0-255)

    x - pozycja X wiadomości. Jest to wartość Float, więc zakres podajemy od 0.1 do 1.0. Aby wycentrować użyj wartości -1

    y - pozycja Y wiadomości. Wartości jak wyżej.

    Dołączona grafika

    effects - Efekt wiadomości:

  • 0 - wiadomość pojawia się i znika. Tempo pojawiania się/znikania możemy zmieniać przez edytowanie odpowiednio: fadeintime / fadeouttime

    1 - wiadomość z efektem migotania.

    2 - wiadomość z efektem wypisywania tekstu litera po literze. Szybkość wypisywania pojedynczej litery możemy modyfikować, podając ją w parametrze fadeintime.

fxtime - długość wyświetlania się efektu (nie jestem do końca pewny co do tego parametru, będe wdzięczny za info)

holdtime - długość wyświetlania się wiadomości (w sekundach)

fadeintime - długość pojawiania się tekstu (im większa wartość tym wolniej tekst się pojawia)

fadeouttime - długość zanikania tekstu (jak wyżej)

channel - Kanał wiadomości. Standardowo mamy dostępne 4 kanały na jednego gracza. Jeśli wyślemy wiadomość na kanale, na którym już jest coś wypisane, wiadomość zostanie nadpisana. Aby uniknąć tych problemów, należy stosować różne kanały. Jeśli jako kanał przekażemy -1, zostanie on wybrany automatycznie.

 

Użycie set_hudmessage:

set_hudmessage(255, 0, 0, -1.0, -1.0, 0, 6.0, 7.0) show_hudmessage(id, "Witaj!")
Powyższy kod ustawia czerwoną wiadomość "Witaj!" dokładnie na środku ekranu, wyświetlaną przez 7 sekund.

 

Formatowanie wiadomości może ułatwić Hudmessage Generator, który wchodzi w skład AMXX-Studio (W menu Generators).

Natomiast w odczytywaniu kolorów może pomóc np. ColorShemer.

W pozycjonowaniu wiadomości może również pomóc ten plugin.

 

Składnia set_hudmessage:

show_hudmessage ( index, message[], ... )
  • index - ID gracza (1-32). Jeśli zostanie ustawiony na 0, wiadomość będzie widoczna dla wszystkich graczy.

    message - wiadomość wysyłana na serwer.

 

Użycie:

show_hudmessage(id, "Witaj!")
Wiadomość możemy również formatować:

show_hudmessage(id, "Twoje hp: %d", player_hp)
Aby opuścić linijkę należy użyć sekwencji: ^n

show_hudmessage(id, "Linia nr1!^nLinia nr2!")
* W jednej wiadomości możemy użyc maksymalnie 479 znaków.

* Zawijanie wierszy zaczyna się powyżej 69 znaków.

* Pamiętaj, by użyc set_hudmessage przed wywołaniem show_hudmessage.

 

żródło amxx.pl

autor: soja

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności