Skocz do zawartości

Wygląd ogólny (vhe)


Faszysta
# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie każdy kto nie ma komputer od dziś, powinien znać podstawowe procedury na plikach oraz ich położenie w meni różnych programów. Operacje na plikach dokonujemy standardowo w menu FILE:

Dołączona grafika

Omawiając kolejne opcje od góry, proszę zauważyć że pominąłem niektóre. Zrobiłem tak ponieważ nie mają one związku z aktualny tematem. Oczywiście omówię je w innym rozdziale.

 

NEW - otwiera nowy plik (uruchamia się wtedy nowe okienko edycyjne. Proszę zwrócić również uwagę na to, iż edytor może zarządzać wieloma projektami naraz - Multiwindows).

OPEN... - otwiera plik z określonej lokalizacji.

CLOSE - zamyka aktywne okienko edycyjne.

SAVE - zapisuje aktywny projekt do pliku skojarzonego, jeżeli plik nie jest skojarzony, program automatycznie otwiera okienko w którym możemy wybrać lokalizację.

SAVE AS... - zapisuje plik w określoną lokalizację.

 

Jeżeli już zapisałeś plik wybierając lokalizację, możesz teraz szybko go ponownie zapisać wybierając opcje SAVE.

EXPORT TO .MAP - eksportowanie pliku w określoną lokalizację w formacie GAMES MAPS (.map).

EXPORT AGAIN - eksportowanie pliku w skojarzoną lokalizację.

EXPORT TO .DXF - eksportowanie pliku w określoną lokalizację w formacie DXF FILES (.dxf).

 

Pamiętajcie o przydatnych skrótach klawiszowych. Bardzo ułatwiają i przyśpieszają pracę

 

Okno edycyjne, jak już wspomniałem, jest najważniejszym elementem edytora. Nowe okno otwieramy wybierając opcje FILE/NEW.

Dołączona grafika

 

Jak widać na rysunku powyżej, okno podzielone jest na cztery widoki, z których każdy jest odpowiedzialny za wyświetlanie obrazu z różnej strony.

 

WIDOK 3D - przedstawia trójwymiarowy podgląd tworzonej mapy. Ustawienia tego widoku możemy zmieniać na trzy różne sposoby:

 

1. Klikając na napis w lewym, górnym rogu i wybierając jeden z dostępnych typów:

 

3D WIREFRAME - trójwymiarowa siatka konturowa.

3D FLAT - trójwymiarowy obraz bez tekstur.

3D TEXTURED - trójwymiarowy obraz z teksturami.

2. Wybierając jeden z typów z menu VIEW (zostanie zmieniony widok w aktywnej ćwiartce):

 

3D WIREFRAME - trójwymiarowa siatka konturowa.

3D FILLED POLYGONS - trójwymiarowy obraz bez tekstur.

3D TEXTURED POLYGONS - trójwymiarowy obraz z teksturami.

 

Ważną rzeczą jest również poruszanie się po widoku 3D, jeżeli przedtem z menu MAPTOOLS BAR wybierzemy narzędzie CAMERA. Wtedy dzięki lewemu klawiszowi myszki możemy obracać punktem obserwacyjnym, a dzięki prawemu przesuwać w przód i w tył. Dodatkowo mamy do dyspozycji skróty klawiszowe, dzięki którym możemy poruszać punktem obserwacyjnym:

 

W - w przód.

S - w tył.

A - w lewo (step).

D - w prawo (step).

WIDOKI 2D - przedstawiają wektorowo obrazy z trzech dostępnych stron: góra, przód, bok.

Ustawienia widoków w tych oknach możemy zmieniać na dwa sposoby:

1. Klikając na napis w lewym, górnym rogu każdego okienka i wybierając jeden z dostępnych typów:

 

2D TOP (X/Y) - widok z góry.

2D FRONT (Y/Z) - widok z przodu.

2D SIDE (X/Z) - widok z boku.

 

2. Wybierając jeden z typów z menu VIEW (zostanie zmieniony widok w aktywnej ćwiartce):

 

2D X/Y - widok z góry.

2D Y/Z - widok z przodu.

2D X/Z - widok z boku.

 

Sposób nawigacji po tych widokach jest trochę łatwiejszy:

 

Obraz przesuwamy dzięki klawiszom kursorów (ale tylko wtedy, gdy w konfiguracji wyłączona jest opcja ARROWS KEYS NUDGE SELECTED OBJECT/VERTEX).

aktywne okno powiększamy klawiszem D, a zmniejszamy C.

wszystkie okna powiększamy ALT +D, a zmniejszamy ALT+C.

Aby poruszać obrazem na wybranym widoku, trzeba najpierw najechać na niego myszką.

 

Poruszać obiektami możemy tylko na widokach 2D.

 

Na każdym z widoków jest naniesiona siatka pomocnicza, która też posiada swoje opcje. Domyślnie siatka jest włączona tylko na widokach 2D, ale posiada ją też widok 3D. Do zmieniania właściwości siatki służy menu MAPVIEW BAR:

Dołączona grafika

 

 

MENU MAPVIEW BAR

TOGGLE GRID 2D - włączenie siatki na widokach 2D.

TOGGLE GRID 3D - włączenie siatki na widoku 3D.

Dwukrotne zwiększenie gęstości siatki (1 - bardzo gęsto ... 512 - rzadko).

Dwukrotne zmniejszenie gęstości siatki (1 - bardzo gęsto ... 512 - rzadko).

 

 

Źródło: hlmaps.noskill.pl Tworzenie map do Counter-Strike, Half-Life - tutoriale , mapy niestandardowe, programy, VHE

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności