Skocz do zawartości
1 maja :: Święto Pracy / 2 maja :: Dzień Flagi / 3 maja :: Święto Konstytucji

ZSRR | Opis X tierów.


# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

  Witajcie, zapewne dużo osób zadaję sobie pytanie na początku jakie linie robić w world of tanks, więc postanowiłem, że stworzę serię poradników do każdej nacji i postaram się jak najlepiej opisać każdą z X, tak aby dla każdego było jasne.

Dodatkowo powiem również jakich linii unikać, bo ich jest dosyć sporo. Będę się skupiać wyłącznie na X tierach, ponieważ opisywanie każdego tieru trwało by, aż za długo.

Dziś zajmiemy się jedną z najbardziej moim zadaniem popularnej nacji w grze, a mowa tu oczywiście o ZSRR.

 

Wszystko jest pisane według mojej opinii, więc jeżeli się nie zgadzasz, to rozumiem:) Jeżeli macie jakieś błędy lub uwagi, to piszcie.

 

-> Zacznę od tego jakich linii unikać w tej nacji <-

 

 

[ARTYLERIA OBJ 261]

  Najważniejsze jest to, aby nie robić linii do ruskiej artylerii object 261 z powodu takiego, że w porównaniu do innych nacji jest naprawdę bardzo słaba, gdyż artylerie posiadają na niskich tierach mniej penetracji niż u innych, dodatkowo ma bardzo długie przeładowanie i działo jest okropnie niecelne.

Jeszcze biorąc pod uwagę taki 8 tier, to sam pojazd jest duży i wolny przez co gra nim jest wielką porażką. Jedynie X tier wyróżnia się tym, że jest dość szybki i posiada nawet dobre przeładowanie, ale traci za to na obrażeniach i na CW nikt nie bierze pod uwagę nawet tej artylerii.

 

Zalety i wady linii w skrócie

+ szybkie przeładowanie

+ w niektórych pojazdach dobra prędkość

+ szybki czas skupiania

 

- niskie uszkodzenia

- wielkość pojazdów

- niecelne działa

 

 

[NISZCZYCIEL CZOŁGÓW OBJ 268]

  Kiedyś to była jedyna linia niszczarek w wocie i w tamtym okresie te maszyny były jedne z najlepszych, gdyż posiadały one olbrzymie penetrację jak i obrażenia, ale odkąd wprowadzono nową linie do 268v4, to straciła ona jakikolwiek sens. 

Dlaczego tak się tak stało? Już tłumaczę. OBJ 268 i jego poprzednicy są maszynami, które się nie nadają na 1 linie ze względu na swój słaby pancerz, który utrudnia grę i nie wybacza błędów, jeżeli już źle pojechałeś, lub źle wyjechałeś, to kończysz w garażu. 

Linia do tego pojazdu jest zalecana tylko w przypadku, gdy ma się już całą linię zrobioną i chce się pobawić.

Również nie jest brany na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ wysokie uszkodzenia na strzał

+ wysoka penetracja

+ dość dobra mobilność

 

- słabe maskowanie

- słaba celność

- słaby pancerz

- brak obrotowej wieży

- pociski HEAT na droższej amunicji (nie licząc ISU 152)

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 


image.thumb.png.71ebb5e6ca6c2380092631270666e094.png

image.thumb.png.b94c3df74893bffe9b63fb5c1346ed0b.png

image.thumb.png.148a0313d3d978cca6183b1bb86174d0.png
 

 

 

[Czołg średni K-91]

  Według mnie ta linia jest totalnie beznadziejna, ponieważ czołgi posiadają wieże z tyłu co utrudnia bardzo grę, gdyż nie wychylimy się normalnie zza kamienia lub jakiejś przeszkody.

Dodatkowo X nie posiada pancerza, ani na wieży, ani na kadłubie przez co artyleria będzie mogła nas bić nawet za 1000 obrażeń.

Kolejnym powodem dlaczego ta linia jest beznadziejna, jest to, że posiada stosunkowo dość niskie obrażenia na strzał(320 dmg), ale za to posiada dość dobry DPM, bo aż 3.178 + dobrą mobilność (55km/h). 

Nie nadaję się na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ wysoka penetracja na podstawowych i na droższej amunicji

+ dobra mobilność

+ pociski APCR na podstawowych

 

- słaby pancerz

- wieża z tyłu

- pociski HEAT na droższej amunicji

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 




image.thumb.png.be3d6d5c123cd20b85b42727f345ed5a.png

image.thumb.png.62dcf4cd13d58c900b22d21ea06799d4.png
 

 

 

[Czołg ciężki OBJ 705A]

 

  Moim zdaniem ten X tier jest może nie to, że słaby, ale posiada takie wady jak: wieża z tyłu, niska penetracja, niska mobilność i bardzo niecelne działo. Posiada on za to dobry pancerz na kadłubie + na wieży i jego budowa z wieżą na tyle powoduję, że idealnie nadaje się do sidescrapa, ale totalnie odradzam go dla początkujących graczy, gdyż również jest to typ czołgu, że jeden zły ruch i skończycie w garażu. 

Jeżeli nie znacie wrażliwych punktów czołgów, to możecie mieć spory problem z przebijaniem przeciwników.

Nie jest on używany na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ wieża z tyłu

+ bardzo dobry pancerz

+ wysokie obrażenia na strzał (750 DMG)

 

- wieża z tyłu

- niska mobilność

- niska penetracja

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 


image.thumb.png.ac107f9b8d38091484a4d81d7d749ee3.png

image.thumb.png.39c6aae164f817d65434f6138b461041.png

image.thumb.png.c98c6c609985d50685659fca585b457d.png

 

 

 

 

[Czołg ciężki ST-II]

 

  Dość świeża linia czołgów ciężkich, która wprowadziła nowość w wocie, a mianowicie chodzi tutaj o podwójne działa. 

Czołg nie jest zalecany dla początkujących ze względu, że jeśli się nie zna wrażliwych punktów czołgu, to przez to, że posiada on małą penetrację na normalnych pociskach jak i na tej droższej ciężko jest osiągać jakieś dobre wyniki w bitwach.

Polecałbym jedynie robienie tego czołgu w momencie, jak już macie wszystko inne zrobione i chcecie mieć po prostu w garażu komplet wszystkich czołgów dostępnych w drzewku.

Plusem X jest to, że posiada on dość dobry pancerz dzięki czemu nie wyparuję się w chwile na polu bitwy.

Mała informacja jest taka, że VIII tier jest o wiele gorszy od premium Object 703 Version II ze względu, że nie posiada on praktycznie w ogóle pancerza i jest takim chłopcem do bicia, a 9 tier jest dobry dopiero w momencie jak się go wymaksuję.

Nie jest on brany na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ dobry pancerz 

+ możliwość strzelenia z dwóch dział za ponad 900

+ dobra depresja działa

 

- niska penetracja

- dość wolna prędkość

- długi czas przeładowania

- działo które strzela jak chce

- pociski HEAT na droższej amunicji

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 


image.thumb.png.df8e4d9c20957bb866a8cf14bf8954ba.png

image.thumb.png.5a1117e14cd3acfd789367a612c646dd.png

image.thumb.png.5e036d99d921f38918301314547db62d.png
 

 

 

Przejdźmy teraz do linii, które ja mogę polecić.

 

[NISZCZYCIEL CZOŁGÓW OBJ 268v4]

 

  Linia ta praktycznie od samego początku posiada bardzo dobrego czołgi, jeżeli mam być szczery to każda maszyna od 5 do 10 tieru sprawia naprawdę bardzo dużo frajdy i nie wymagają one nie wiadomo jakich umiejętności od gracza. 

Najlepsze pojazdy zaczynają się od VII tieru, ponieważ co jak co, ale są one bardzo dobrze opancerzone dzięki czemu osoby które nie mają jeszcze dobrej wiedzy nt. gierki, dadzą sobie radę, bo taki czołg może sporo przeżyć.

Dodatkowo posiadają one dobrą penetrację jak na swój tier, dzięki czemu nie będziemy mieć problemów z przebijaniem pojazdów przeciwnika. 

Jest brany bardzo często na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ dobra penetracja

+ dobry pancerz

+ dobra mobilność

+ mało wrażliwych punktów

+ bardzo dobre czołgi w linii

+ wysokie obrażenia na strzał (650 DMG)

 

- pociski HEAT na droższej amunicji

- brak obrotowej wieży

- dość widoczny garnek

- niskie opuszczenie działa

- działo typu loteria

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 


image.thumb.png.c96133224855488798869573f133a3ab.png 

image.thumb.png.1c8213252ef730746e0140644b429111.png

image.thumb.png.e941917547dc4b1a799062570e0a2e93.png
 

 

 

[Czołg ciężki 277]

 

  Pojazd ten na pewno nie jest zalecany dla początkujących graczy, ponieważ nie posiada on dobrego pancerza na kadłubie tak jak jego poprzednicy. Jego zaletą jest to, że posiada mocną wieżę i bardzo duża penetrację na pociskach HEAT (340) i dobry DMG (490) na strzał. Dodatkowo jest również bardzo szybki, bo rozpędza się aż do 55 KM/H, dzięki czemu będziemy mogli szybko dojechać tam gdzie chcemy.

Posiada on bardzo dobry DPM (2,453) który możemy jeszcze podnieść dobrą załogą i modułami + racjami bojowymi, będzie on wtedy wynosić aż 2,911. 

Kolejną sprawą jest to, że wymaga on bardzo dobrych umiejętności grania na wieżę i znajomość map, bo jeżeli ktoś go wybierze na pierwszą dychę, to gwarantuję, że będzie robić na nim bardzo słabe wyniki ze względu, że on nie wybacza żadnych błędów.

Jest on brany bardzo często na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ dobry pancerz wieży

+ dobre obrażenia na strzał

+ wyśmienita prędkość

+ dobra penetracja

 

- słaby pancerz na kadłubie

- słaba depresja działa

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 


image.thumb.png.ddf493fad80bdaa539469a439d563a41.png

image.thumb.png.e055597d43916cfe591fa54e2b3cc380.png

image.thumb.png.36434387e42d5495778e074d7c8aa642.png
 

 

 

[Czołg ciężki IS-7]

 

  Legendarny czołg, który jest z nami od początku gry, kiedyś był marzeniem każdego, ale teraz jego sytuacja jest taka, że nadaję się on jedynie do grania na amunicji premium, gdyż na podstawowej posiada on bardzo niską penetrację, która wynosi tylko 250. 

Czołg ten jest polecany dla początkujących graczy, ponieważ wybacza on dużo błędów (tak samo jak obj 259 i is3), bo jego pancerz jest dość specyficzny i bardzo często odbija niemożliwe do odbicia pociski.

Wracając jeszcze na chwilę do wad, to są one takie, że cierpi on na bardzo łatwe wysadzenia przez duże kalibry - wystarczy, że wyjedzie bokiem i czołg, który posiada ogromny kaliber ma bardzo, ale to bardzo dużą szansę że go wysadzi.

Sporym plusem jest to, że posiada on dobre obrażenia na strzał, bo wynoszą aż 490 - co powoduje, że łatwo może nam wylosować nawet powyżej 500+ dmg. 

Kolejną bardzo dobrą informacją jest to, że rozpędza się on aż do 59.6 km/h dzięki czemu jest on praktycznie najszybszym czołgiem ciężkim w grze. Ułatwia nam to dojazd do pozycji i granie na wieżę, która jest praktycznie nie do przebicia przez nikogo.

Posiada on również fajną liczbę HP, bo aż 2400.

 

Zalety i wady X w skrócie

 

+ dobry pancerz wieży i kadłuba

+ dobra mobilność

+ dobre działo

+ APCR na droższej amunicji

 

- łatwo go wysadzić

- mała penetracja na pociskach zwykłych.

- brak depresji działa

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 


image.thumb.png.9710481d04f2c81885ab7cfd27bf5d87.png 

image.thumb.png.edf0b66c1568b9269802e0467e06b087.png

image.thumb.png.1ccabe30b2c15867ad5e72e8e41a9766.png
 

 

 

[Czołg średni OBJ-430u]

 

  Czołg, który wkurzał wielu do takiego stopnia, że po wielu kłótniach z rosyjską częścią graczy został on znerfiony.

Maszyna ta, jak na średniaka posiada bardzo dużą ilość hp, bo aż 2000, dodatkowo jego penetracja na pociskach premium wynosi aż 340 dzięki czemu jesteśmy w stanie przebijać wszystko od frontu, ale posiada on również kilka wad m.in takich, że często pali się od frontu nie posiada on depresji działa i ma bardzo niecelne działo. Rekompensuje te wady to, że jest bardzo szybki, bo rozpędza się aż do 50 km/h - posiada dodatkowo kosmiczny pancerz na wieży jak i na górnej płycie + lubi sobie odbijać losowe pociski bokiem.

Osobiście grało mi się nim źle, ale to ze względu takiego, że nie jestem jakimś wybitnym graczem, ale patrząc po grze innych ludzi, to jak się ma umiejętności, to czołg nadal jest przepotężną maszyna do karania ludzi na randomach. Dodatkowo linia jest polecana dla początkujących ze względu, że wybacza on sporo błędów i na 9 tierze nie mamy praktycznie nic do badania oprócz 10 tieru.

Również jest bardzo często wybierany na CW.

 

Zalety i wady X w skrócie

+ dobry pancerz na wieży i na kadłubie

+ dobra penetracja 

+ dobra mobilność

+ duża ilość HP

 

- pociski HEAT na droższej amunicji

- pali się od frontu

- brak depresji działa

- niecelne działo

- długi czas skupiania

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 




image.thumb.png.92f24ba8b91f87be14dfa920c2778aa2.png

image.thumb.png.d4c186957f9bf89c4389431b114888b7.png
 

 

 

[Czołg średni OBJ-140]

 

  Maszyna jest dosyć ciekawym zamiennikiem dla obj 907 - oczywiście jeżeli macie w swoim garażu 907, to nie ma sensu robić tego czołgu, bo po prostu 907 jest o wiele lepsze, ale idźmy do szczegółów.

OBJ-140 posiada bardzo duża penetrację, bo aż 330 i bardzo wysoką szybkostrzelność, bo jeżeli mamy załogę i dodamy rację wraz z wyposażeniem, to uzyskujemy przeładowanie na poziomie 5.22 sekundy.

Posiada on również dość magiczny pancerz i bardzo mocną wieżę dzięki czemu dość często się zdarza, że odbijamy pociski od potężnych kalibrów. Rozpędza on się do 55 km/h i ma dobry zasięg widzenia, bo 408 metrów.

Oczywiście odradzam robienie tego czołgu dla początkujących, ponieważ czołg ten jest nastawiony właśnie na grę droższą amunicją - ten sam problem posiada również IX tier i VIII, ale osobiście powiem, że t-44 mimo wszystko grało mi się okej.

 

Zalety i wady X w skrócie

 

+ Dobry pancerz wieży 

+ Szybki czas skupiania 

+ szybki czas przeładowania

+ dobra mobilność

+ dobra penetracja na droższych pociskach

 

- średni pancerz na kadłubie

- pociski HEAT na droższej amunicji

- brak depresji działa

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 

 




image.thumb.png.fc49005488b9cfa9a11a36da1d9b3992.png

image.thumb.png.a731b05a66f4c7df8bb00a6963eb919a.png

image.thumb.png.5cc2ee2b1f93e8c02dd5723ea6b88f08.png

 

 

 

 

[Czołg lekki t100-LT]

  Jeden z lepszych lightów w grze, nie ma on podjazdu do francuskiego EBR 105, ale trzyma bardzo wysoki poziom, ponieważ posiada on dobry kamuflaż, dobry pancerz jak na czołg lekki (naprawdę dobry, bo często idzie się odbijać od niego xD) i bardzo dobrą mobilność + zasięg widzenia. Nie jest on zalecany dla nowych graczy, ponieważ cała linia do niego jest naprawdę trudna i większość czołgów z tej linii jest po prostu gruzem, który trzeba przeboleć aby potem się cieszyć wspaniałym czołgiem. Doświadczenia mam z nim takie, że grywałem sobie na serwerach testowych i powiem szczerze, że jak ktoś nie umie grać kołowcem, ale chce mieć dobry czołg w swoim garażu, to polecam przeboleć wszystkie te słabe czołgi w linii i robić go jak najszybciej, bo jest on również bardzo często wybierany w parzę z kołowcem na CW.

Posiada on bardzo dobre przeładowanie na stocku (7.64s) i w miarę dobrą celoność mimo to, że według statystyk ma rozrzut na 100 metrów 0.44.

 

Zalety i wady X w skrócie

 

+ dobra mobilność

+ dobry zasięg widzenia

+ pociski APCR na podstawowych

+ szybkie przeładowanie

+ dobre celne działo

 

- Pociski AP na droższej amunicji

- brak depresji dziala

 

Pancerz (przód boki i tył)

 

 


image.thumb.png.aad8092a57af23fc5f4dd17861cf9b97.png

image.thumb.png.832251fcb611f70be5c2daa2f9492329.png

image.thumb.png.819f1834ebb8437101e14f7a02020d64.png

 

 


Edytowane przez epitqvist
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  Tagi

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności