Skocz do zawartości

Hammer World Editor (Tworzenie map CS:GO) - #2 Pierwsze pomieszczenie cz. II.


# CSH External VIP Project

Masz dosyć problemów z czynnikiem zaufania w CS2 lub notorycznymi banami?

Sprawdź CSH External VIP Project.


Więcej informacji  

Rekomendowane odpowiedzi

cs-go-karta-graficzna.png&key=2b484e5a33

 

Counter-Strike : Global Offensive SDK

 

czyli

 

Hammer World Editor cz. II – Pierwsze pomieszczenie cz. II :

 

1. Oświetlenie mapy oraz Spawn'y :

 

Spawn'y :

 

Aby dodać Spawn'y CT (antyterroryci) i TT (terroryści) wybieramy narzędzie Tworzenia bytów, a następnie z listy Objects w menu po prawej wybieramy info_player_terrorist / info_player_counterterrorist  i klikamy LPM (lewy przycisk myszki) w okienku 3D w miejscu, gdzie chcemy, aby znajdował się Spawn.

 

Pamiętaj ! Żeby nie było problemów z zablokowaniem gracza w podłodze lekko podnosimy Spawn do góry.

Tworzenia bytów - xod6Blw.png.

 

 info_player_terrorist / info_player_counterterrorist iiWga8n.png.

 

Oświetlenie :

 

Oświetlenie również wybieramy z listy Objects: light_environment i ustawiamy w dowolnym miejscu na mapie. Będzie to nasze "słońce", żeby zmienić jego właściwości typu kolor, jasność, kąt padania itp. musimy kliknąć dwukrotnie LPM (lewy przycisk myszki) w okienku 3D lub PPM (prawy przycisk myszki) i Properties w okienku 2D na nasze słońce.

Właściwości możemy ustawiać własne lub kierować się konkretnymi ustawieniami pod "tło" nieba które wpisujemy w Map -> Map properties -> pole Skybox Texture Name.

Lista gotowych tekstur nieba oraz ich oświetlenia znajdziecie tutaj.

 

2. Tworzenie pomieszczenia :

 

Tak samo jak tworzyliśmy główną bryłę naszej mapy, tak teraz tworzymy dowolne pomieszczenie z miejscami na drzwi i okna. Nie musi być to oczywiście robione za pomocą narzędzia Make Hollow, możemy robić każdą ścianę oddzielnie, łączyć je, używać narzędzia do Przycinania i dowolnie teksturować. 

 

Spoiler

r8ZoHoc.png

 

Teraz aby przetestować mapę w grze trzeba ją skompilować, klikamy więc File -> Run Map.

 

Spoiler

Bjvd0L9.png

 

Na początku najlepiej zostawić standardowe ustawienia, ewentualnie można zaznaczyć kwadraciki jak na screenie aby gra się nie odpalała zaraz po skompilowaniu oraz żeby konsola kompilacji nie wyłączyła się po zakończeniu procesu, dzięki temu będzie można sprawdzić czy są błędy - które są pokazane na czerwono

*Bardziej zaawansowane opcje kompilacji pod przyciskiem "Expert" omówię w innym poradniku.

 

Jak wszystko pójdzie dobrze, nie ma nic czerwonego to otrzymamy plik .bsp, czyli format który cs:go odczytuje jako mapa i będzie można ją odpalić w grze (standardowo Hammer ustawia miejsce kompilacji map do folderu map cs:go w Steam'ie - aby od razu po kompilacji można było sprawdzić mapę w grze bez przenoszenia plików).

 

Jeżeli chcemy zmienić miejsce kompilacji mapy wchodzimy w Tools -> Options, zakładka Build Programs -> ostatnie pole.

 

3. Efekt końcowy :

 

Wewnątrz :

 

Spoiler

5Jduq4w.jpg

 

Na zewnątrz :

 

Spoiler

yP4eN5W.jpg

 

Jak widać jest strasznie ciemno, dlatego trzeba tutaj dodać dodatkowe oświetlenie, tym razem nie light_environment lecz zwykłe light ale o tym już w kolejnym poradniku.

 

Lafet.

©Copyright by CSHacked Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Poradnik stworzony specjalnie dla użytkowników CSHacked.pl.
Zakazuje się kopiowania i powielania jakiejkolwiek części powyższego tekstu pod groźbą kary z art. 25 prawa autorskiego.
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83).

 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Regulamin. Polityka prywatności